Goedemorgen, Gisteren hadden mijn man en ik het gezellig samen. Maar toen we klaar waren kreeg ik meteen een enorme pijn van me rug naar me buik en van me buik weer naar me rug. Ik ging helemaal zweten van de pijn en werd misselijk, en alles kwam op me af. Ik kon geen houding vinden voor de pijn. Het heeft ongeveer 20/30 minuten geduurd. Ik ben toen ik niet meer duizelig was en niet meer het gevoel had om flauw te vallen gaan douchen. En daarna ben ik in slaap gevallen. Heel me rug en buik voelen nu beurs, net of ik een enorme klap heb gemaakt. Gisteren hadden we de echo van ons kleintje en alles was goed het hartje klopte! En we zijn 8 weken ver! Wel is ddeze zwangerschap snel op me andere er zit bijna 6 maanden tussen. Kan dit een oorzaak hebben van de pijn met de sex? Ik ben enorm geschrokken en ik ben bang dat we de baby hebben beschadigd of dat het niet meer goed zit en dat ik daarom die enorme pijn heb. Iemand dit ook meegemaakt?
Van een orgasme kan je een harde buik krijgen. Weet niet of hij die zo flink ervaart dat je er van gaat zweten. Het kindje beschadigen kan ik mij niet voorstellen. Je man heeft vast niet zo een grote dat hij het koppie raakt en van een harde buik voelt de baby wel iets maar daar beschadig je hem niet mee.. Waarschijnlijk kreeg je een harde buik, werd je nerveus en gestrest en daar wordt je dan weer misselijk van en hier ga je van zweten. Na een orgasme kreeg ik ook standaard een harde buik en op ten duur vond ik dit zo onprettig en werd ik er zo onpasselijk van dat ik op ten duur geen orgasme meer wilde.
Kan je met 8 weken al een harde buik krijgen dan? Het voelde echt of er een verkeerde beweging was gemaakt en spier bekneld zat.
Meeste websites vind ik er erg onduidelijk over. Er staat vanaf het 2de trimester valt het meer op, er staat dat je ze al vroeg in de zwangerschap kan voelen (vooral bij een volgende zwangerschap ) nergens staat duidelijk dat het niet kan. Daarnaast wordt er na een orgasme gesproken over een samentrekking welke zorgt voor een licht weeig gevoel. Op dokterdokter.nl staat dit; Het kan voorkomen dat u na een orgasme een pijnlijke buik krijgt. Op het moment dat een vrouw klaarkomt trekken haar baarmoeder en de bekkenbodemspieren een paar keer ritmisch samen. Als u niet zwanger bent voelt u de samentrekkingen van uw baarmoeder niet. Als u zwanger bent kan het enkele uren duren voordat uw baarmoeder weer ontspant. Uw baarmoeder voelt dan na een orgasme als een harde bal aan. Dit is niet schadelijk voor de baby. Ook het opwekken van een aantal orgasmes na elkaar, is niet schadelijk. Daar hebben ze het dus zelfs over meerdere uren last.
Ik ben nu 5 weken.. en vanaf 4 weken voel ik ook al een aparte pijn na het krijgen van een organen. Kan me dit ook nog herinneren van de vorige keer.
Ik kreeg rond de 8 weken ook al een harde buik, werd het echt zo'n bolletje wat een paar uur aanhield. De baby zit gewoon gezellig beschermd in je buik. Ik zou me geen zorgen maken