Goedemorgen Onze dochter is 29-6-2011 geboren, nu ruim 15 weken. Ze was klein, 2760. Ma afvallen was ze 2530. Vorige week woog ze 4880 (14 weken). Ze groeit volgens het CB prima. Morgen begin ik weer met werken. Ik kolf al sinds eind augustus. Onze dochter drinkt goed uit de fles. Maar er komt weinig met het kolven. Ik kolf standaard na de ochtendvoeding. En ´s avonds laat (22.30), ze drinkt dan nl maar 1 borst en ik kolf de ander. Op deze manier kolf ik 100 cc per dag. Niet echt veel volgens mij? Ik heb alle tips al geprobeerd, alle rust, warmte, ontspanning, ademhaling, borst masseren. Heb sinds paar dagen oxytocineneusspray. Tevens ben ik vandaag ongesteld geworden... was wat verbaasd en begon ook wat twijfelen over terugloop bv. Ik wil heel graag doorgaan met bv. Aantal vragen; 1 wat vind jij van de groei van onze dochter? 2. Wat kan ik nog meer doen ter stimulering van de productie? Ik ben bang dat ik het niet red anders om voldoende mee te geven naar kdv (3 dagen). Uiteraard zal ik ook op mijn werk kolven. Maar ik verwacht dat het dan ook maar om zo´n 60 cc per keer kolven gaat (als ik nu een keer ´s avonds wegga en bv per fles geef en daarna kolf heb ik dat ook zo ongeveer) 3. Hoeveel geef ik meer naar kdv? Zelf dacht ik voor die tijd voeden (ze drinkt ´s ochtends altijd veel) dan 2 voedingen van 160? En dan direct weer als we haar ophalen. 4. Kan de menstruatie veroorzaakt zijn door de spray? 5. Loopt mijn bv terug nu ik menstrueer? 6. Mijn dochter drinkt sinds anderhalve week erg onrustig aan de borst Hoop dat je al mijn vragen wilt beantwoorden. Groet Donja
Beste Donja, Groei moet je echt even een een groeitabel zien: het CB doet dit altijd, dan zie je de groeiboog. Als je 100 ml kolft door de dag heen is dit echt meer dan prima: je moet dit echt zien als "restmelk" dus je kolft dan echt geen hele voeding maar een deel van een voeding, helemaal goed dus. Kolf je ook op het moment dat je de fles geeft om te oefenen? Zorg voor rust, warmte, masseer je borsten even van tevoren. Welke kolf heb je? Je geeft je kindje: ongeveer 150 ml per kilogram gewicht: 5x 150= 750 over de dag. Dus bij 6 voedingen zal dit 120-130 ml per keer zijn. Meestal inderdaad 2 voedingen op de dag dat jij aan het werk bent: je kolft dan ook 2x, als dit wat moeizaam lijkt kan je evt 3x kolven. Spray veroorzaakt geen menstruatie Soms loopt de BV wat terug: met voeden op vraag krijg je dit dan weer prima op niveau, het onrustige drinken kan dit wel verklaren. Zal zich als het goed is weer normaliseren. werk ze weer! Annemarie