Ik ben nu 21 weken zwanger en heb sinds ongeveer een week last van dikke en pijnlijke schaamlippen. Het is geen schimmelinfectie, maar de last komt echt van de druk 'van boven' en van de betere doorbloeding. Mijn verloskundige zegt dat het normaal is en dat je er zelfs spataderen op kunt krijgen. Alleen als ik lig heb ik het niet/trekt het weg, uiteraard omdat mijn bloed dan beter terug kan stromen. Maar weet iemand wat je tegen dat nare gevoel kunt doen?
Hoi, je kan er helaas niet veel aan doen. Doe er af en toe een koud kompres op of een koud washandje als het heel erg wordt en ga wat vaker liggen als dat prettig voelt. Ik had er ook last van en het wordt niet minder, aangezien je nog zwaarder moet worden. Koud kompres voelde in ieder geval af en toe lekker aan
zelf dacht ik twee weken geleden een schimmel te hebben, na de kuur van daktarin was er echter niets verbeterd. Manlief een kijkje laten nemen van onderen en wat blijkt: allemaal kleine haarscheurtjes(sneetjes) door het scheren. Geeft een hels brandende stekende pijn, jeukt, en zet enorm op als je eraan 'jeukt' (omdat het jeukt) zeg maar.