Harde buiken

Discussion in 'Zwangerschap' started by penelopea, Sep 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    ik had vanaf 18 weken al een aantal harde buiken. Ik moest het toen van de gyn rustiger aan doen.
    Nu heb ik een paar weken geen harde buiken meer gehad, maar nu begint het weer.
    Maar als ik in bed op mijn rug lig, is mijn buik altijd knetterhard (en nee het zijn geen spieren, ik heb een fluffig buikje:D ) Hebben jullie dat ook? En hoe vaak hebben jullie een harde buik? Ik moet aankomende week weer naar het ziekenhuis, dus dan leg ik het wel even voor, maar ik was wel even benieuwd hoe het bij andere dames zat!

2. blommeke

blommeke Actief lid

Mar 6, 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    hey meid ik had het ook hoor met`18 weken harden buiken :( en ik moest ook rustiger aan doen.
    nu ben je weer wat verder in je zwangerschap en even wat minder last van gehad dus nu opnieuw weer een beetje meer je rust pakken denk ik want daar komen harde buiken vaak toch van daan,
    en jah rusten en vragen aan een ander ik weet het een ramp en verschrikelijk vervelend voor je zelf;) maar meestal meer voor ons dan voor anderen hoor ben benieuwt wat ze zeggen zou je geen zorgen maken gewoon op het gemakkie;)

xx

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    yep hier ook.. krijg een harde buik bij het minste geringste.. soms word ik er moe van.

4. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Vervelend he dat rustiger aan doen, er moet zoveel gebeuren en dan mag je niets :(
    Maar hebben jullie dat dan ook als je op je rug ligt? Ik weet niet zeker of het echt harde buiken zijn, maar ik kan er in elk geval niet met mijn vinger in porren...

5. blommeke

blommeke Actief lid

Mar 6, 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    haha maar dat is wel nomaal hoor ik weet niet hoe je buik gegroeit is maar turrlijk gaat je huis strak staan en dan kan je er indd niet zomaar ff in porren ;) hihihi

dat rustig doen is indd kei vervelend en ik moet 9 oktober nog verhuizen ook wwwwhhhhaaaaa!!!! gelukkig veel hulp en ze verhuizen mijn als eerst met stoel hebben ze gezegt hahahaha

6. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Zo ook nog verhuizen, dat is wat!! Ik ben al helemaal van slag omdat we eerst nog gaan verbouwen om een kinderkamer te maken :eek:
    Hah, ik snap wel dat mijn vetbuikje natuurlijk groeit, maar hij voelt zo hard aan elke keer, ik vind het gewoon spannend! Als ik sta heb ik ook heel vaak dat ie helemaal hard is. Ik ben zo bang dat het echt harde buiken zijn, omdat ik er de vorige keer echt te lang mee ben doorgelopen, toen kreeg ik al echt krampen op een gegeven moment, en ik doe het nu toch nog best rustig aan ieder keer. Vrijdag mag ik weer naar de gyn, dan kan ik het navragen.
    Zucht, vervelend soms die onzekerheid, normaal ben ik nooit zo, zullen de hormonsters wel zijn :D

7. blommeke

blommeke Actief lid

Mar 6, 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    ja indd ik denk dat iedereen we onzeker is op bepaalde momente maar indd wat wil je met al die hormonen haha

8. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik ben ook 1 van de zoveele vrouwen met vaak harde buiken ze mogen niet zeer pijnlijk worden en regelmaat
    heb het rustiger aan moeten doen en 's middags een uurtje op bed.

nu heb ik vaak oefen/voor weeën maar dat magnu ook

9. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb ze ook wel eens, heb gemerkt dat ik het na inspanning heb (sport, ik doe aan capoeira en dat wil wel eens een beetje te hard gaan), en ook na de seks :D Even rustig liggen helpt, en een warme pittenzak ook. Het 'leuke' ervan is dat ik met een harde buik nog duidelijker kan voelen hoe groot de bm is. Bij een harde buik is het net een grote harde handbal op het moment. Ik ben wel bang dat het hebben van een harde buik in de loop van de zwschap, als ik nog een stuk dikker ben, echt nog onprettiger is.

Ik denk dat veel harde buiken idd een teken zijn dat je even gas terug moet nemen op dat moment, maar dat het alleen zorgwekkend is als ze pijnlijk zijn of niet meer weggaan.

10. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    ze zijn gelukkig niet pijnlijk, maar ik heb ze soms redelijk vaak. Ik zal maar gewoon weer een beetje gas terug nemen dan. En vrijdag toch even vragen aan de gyn:D

11. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    ik weet eigenlijk niet zo goed hoe een harde buik aanvoelt...]heb nu twee keer gehad dat mn buik een beetje aanspant (niet kneiterhard) maar wel een rotgevoel...maar of dat een harde buik is?

12. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Een harde buik voelt bij mij aan alsof mijn buik een enorme harde bal word.
    Mijn buik voelt dan echt hard aan... en het voelt idd een beetje vervelend.
    Ze moeten geen pijn gaan doen.
    Helaas heb ik dit dus wel .. dan doen de harde buiken ook echt pijn .. een soort krampen/steken en kan dan ook moeilijk lopen.. het doet dan echt zeer.
    Dit is echt een teken dat ik het dan rustig aan moet gaan doen.

13. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ja mijn harde buiken voelen ook zo, dan is mijn buik gewoon knoepershard, en voelt hij heel hard en gespannen aan. Ik heb het de afgelopen dagen weer regelmatig gehad. Het doet niet echt pijn, maar mijn buik is wel heel gevoelig. Ik heb nu ook wel een soort van menstruatiekrampachtige pijn.
    Ik heb sowieso veel buikpijnen, en ik moest het al rustiger aan gaan doen. ik denk dat ik nog niet rustig genoeg doe :(

Share This Page