Pijnlijke schoppen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lunacy, Jun 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lunacy

Lunacy Actief lid

Dec 14, 2010
    475
    0
    16
    Hmmm,

Ik wil niet ondankbaar overkomen, maar ik ga toch even keihard klagen... Af en toe schopt of KRABT (kan dat???) de kleine pluis me ZO hard dat ik gewoon wel kan janken... :(

Gisteren toen ik eten aan het voorbereiden/koken was dook ik een half uur lang steeds spastisch in elkaar van de pijn en moest ik m'n tranen bedwingen. Ook kreeg ik een hele angstvallige gedachte dat ik nog 20 weken met deze 'pijn' moet rondlopen. Ik heb om de rauwe randjes er af te halen maar een aspirine gehad!! Dat is toch te zot voor woorden? :(

Kan er alsjeblieft iemand die verder is dan ik me geruststellen dat het minder wordt naarmate de weken vorderen... :D

Ik wil lieflijke stompjes en haar voelen koppeltje duikelen, zoals tot een week geleden........ *snik*

2. Mams255

Mams255 Actief lid

Apr 10, 2010
    291
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

Ik heb er geen ervaring mee bij mij zijn het gewoon lichte schopjes maar hoop voor jou dat dat niet lang meer duurd dat ze zo hard trapt sterkte

LIefs

3. MamavanK

MamavanK Bekend lid

Aug 25, 2010
    526
    81
    28
    Hier nog een.. Begon pijnlijk te worden rond 20 weken. Nu 27 weken zwanger en het is nog veel erger.. Succes!

4. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Ik weet de periode niet meer, maar ik heb de schoppen ook een tijd als pijnlijk ervaren. Maar hier ging dat ook weer grotendeels voorbij. Had denk ik vooral met de ligging e.d. in die periode te maken.

5. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

Nov 3, 2009
    2,007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hier ook vanaf de 22 weken flinke schoppen gehad :p Nu voel ik haar wel duidelijker maar het is niet altijd pijnlijk dus denk dat het wel minder word naarmate ze minder ruimte krijgen ;)

6. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Hier helaas ook soms pijnlijke schoppen!
    Hoewel ik er van geniet om zoveel leven te voelen wordt ik er soms ook moe van.
    Maar soms doet t draaien nog meer zeer als echt de schoppen...

7. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Het duurt niet de helezwangerschap hoor!
    Idd wanneer ze zo wat minder ruinte krijgen voelt het een stuk 'aangenamer' aan!
    Ff volhouden meid...
    Sterkte

8. Lunacy

Lunacy Actief lid

Dec 14, 2010
    475
    0
    16
    Hey allemaal, bedankt voor de reacties!

Madam is echt de hele dag actief, maar de schoppen doen het meest pijn richting m'n schaambeen/vagina etc. Maar af en toe zijn het zulke venijnige steken dat ik het idee heb dat ze me krabt? Echt gek...

Tot de tijd gekomen is dat ze niet meer hard kan schoppen door ruimtegebrek blijf ik wel af en toe aspirines nemen. :)

9. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Krabben heb ik nog nooit van gehoord. Ze kan natuurlijk wel haar armen bewegen. Maar wat jij omschrijft als venijnige steken richting schaambeen, weet je zeker dat dat geen bekkenpijn/ bekkeninstabiliteit is? Zo klinkt het namelijk.

10. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Krabben kun je niet voelen, ik geloof nooit dat er zenuwen zitten in je baarmoeder :D

Schoppen wordt minder naarmate ze groeien, maar wel harder omdat ze sterker worden. Hier doet het vooral zeer als hij op mijn heupbot zit met z'n ellebogen.

11. Iefie

Iefie Niet meer actief

Haha, dat wordt nog wat als ze geboren is! Pittige tante hoor! Het krabben herken ik niet, maar de pijnlijke schopjes, duwtjes en stompjes wel..maar die heb ik pas sinds een week (dus met 26 weken ongeveer). Daarvoor waren ze nog snoezig te noemen zeg maar. Ondanks dat het geen prettig gevoel is, ben ik natuurlijk ook onwijs blij dat ik haar zo vaak mag voelen!

12. Dani3lle

Dani3lle Lid

Feb 19, 2011
    27
    0
    0
    Admi. medew.
    Haarlem
    Hoi Lunacy,

Moeilijk om op dat moment dan nog ultiem te genieten als het je zo'n pijn doet. Ik geef/gaf me buik gewoon een licht zetje zodat de bb een beetje anders gaat liggen. Je bb heeft nog genoeg ruimte om te bewegen/keren etc. Gemene steken in je bekken/schaamstreek kan idd een teken van bekkenpijn zijn. De gemene steken die je in je vagina voelt, kan ook duiden op het hoofdje van de bb die langs je blaas/urinebuis schuurt. Dit kan een hele scherpe pijn geven onderin en komt meer voor als je verder bent in de zwangerschap en de baby gaat indalen. Gezien je 22+ wkn bent lijkt het me sterk dat de baby al ingedaald is.

Al met al, vervelend dat je er zo'n last van hebt, gewoon even een loopje maken of een klein porretje geven, wil weleens werken.

Suc6, vrouw! (Straks zal je erom lachen ;)

13. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Wat bij mij trouwens ook wel eens hielp was even op handen en knieën gaan zitten en mijn buik zo ontspannen mogelijk laten hangen. Je beeb heeft dan even wat extra ruimte.

14. Assje

Assje Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,440
    1
    0
    Jeetje vervelend zeg! Ik heb ook wel eens dat het richting down-under erg pijnlijk is, met steken. Wat bij mij helpt is goed de blaas leeg houden, dus zodra ik ook maar een beetje moet naar het toilet gaan. Dan zijn de steken minder erg. Ik vermoed dus dat het bij mij gewoon gebrek aan ruimte is waardoor de blaas ingeduwd wordt.

Als je er veel last van blijft houden, is het misschien een optie om een anatomisch plaatje uit te printen en daarop in te kleuren waar je de pijn precies voelt? Echt even voor gaan zitten (of liggen of staan) om het goed te voelen zodat je specifiek kunt zijn. Dat doe ik altijd als aanwijzen lastig is :) Dat kun je meenemen naar de verloskundige, dan is het voor hem/haar ook duidelijk. Want wat al gezegd word, het kan ook best een bekkenklacht zijn.

Share This Page