Kindje ligt al met hoofdje naar beneden! (29 wkn) Vandaar dat drukkende gevoel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi hoi! Ik ben vanmorgen naar de VK geweest. Ik heb haar mijn verhaal voorgelegd w.b. mijn werk; ik heb zwaar werk in de gehandicaptenzorg, moet veel tillen enz. Nu heb ik de laatste week heel last van mijn buik; onderin een drukkend stekend gevoel dat naar m'n benen trekt. Vanmorgen keek de VK en onze uk ligt al met zijn hoofdje naar beneden. Nu zegt dat verder niets zei de VK, want het kan nog alle kanten op gaan, maar ze zei wel dat ik veel rustiger aan moest doen op m'n werk. Ik ben nu best een beetje bang! Bij wie lag ook het kindje al vroeg met het hoofdje naar beneden? En kan daar ook dat drukkende gevoel doorkomen? (ik was net thuis en dacht: dat had ik nog willen vragen, maar door al m'n opwinding helemaal vergeten! :) Dus misschien vind ik hier mensen die ook hetzelfde hebben gehad)

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Bij mij lag ie ook al vanaf heel vroeg met z'n hoofdje naar beneden. Voelt echt af en toe alsof hij eruit dondert. ;) Weet niet of het officieel uitmaakt, maar ik heb het dus wel heel erg. Kan er soms niet van lopen!

Bij de eerste had ik dat niet, die lag ook veel langer in stuit/dwars en deze dus al zéker vanaf 28 weken en mss daarvoor ook al.

3. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Die van mij ligt al sinds de 20 weken echo op de kop en op alle echo's daarvoor ook, maar dat kan natuurlijk een momentopname geweest zijn. Vanaf de 20 weken was er al weinig ruimte meer om te draaien, omdat ik een korte romp heb. Ze dachten aanvankelijk dat mijn baarmoeder enorm was, maar het was gewoon het gebrek aan ruimte :p

Draaien kan dus al een tijdje niet meer en ik ervaar ook vaak een drukkend gevoel. Daardoor kan ik sinds ongeveer 26 weken ook niet meer langere einden lopen, een paar honderd meter is al teveel :( Ik krijg dan een pijnlijke blaas, steken en een ongemakkelijk gevoel in mijn bekken. Het helpt dan alleen wat om het bekken voorover te kantelen (als ik per se moet staan) of te zitten.

Ik dacht verder wel dat het normaal was dat ze al vroeg zo liggen. Er is niets van gezegd. Alleen dat hij dus niet veel plek meer heeft om nu nog iets te kunnen. Voordeel daarvan is dat ik de bewegingen altijd op dezelfde plekken voel en daar nu heel vertrouwd mee raak, hij beweegt ook op vrij gunstige plekken meestal ;)

4. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    bij de 3de ligt de kleine nu ook al een 3 weken met haar hoofdje beneden en voel het zelf ook, voel haar hoofdje net boven mijn schaambeen, soms zit er wat ruimte tussen en soms niet.
    bij mijn vorige zwangerschappen weet ik niet meer goed of ze al zo vroeg met hun hoofdje beneden lagen, weet alleen van de laatste dat mijn zoontje met 32 weken was ingedaald

5. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Mijn kleintje ligt ook al vanaf een week of 20 met z'n hoofd naar beneden. Ik voel het vooral met fietsen. En heb ook meer last van m'n buik dan bij m'n vorige zwangerschappen. Ik werk ook in de (zwaar lichamelijk)gehandicaptenzorg, met 20 weken heeft m'n manager me naar de arboarts gestuurd. Ik had toen nog geen klachten, maar de arboarts adviseerde om vanaf 20 weken halve diensten te draaien en vanaf 30 weken alleen nog administratief werk.

Deel Deze Pagina