weer aan de pil? PCO

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Anne81, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    ik ben benieuwd of er hier meiden zijn die me kunnen helpen: ik ben twee en een halve maand geleden bevallen en ben vorige week spontaan ongesteld geworden. Nou hoor ik dus dat de PCO na een zwangerschap tijdelijk een beetje 'weg' is... ik wil liefst toch wel een jaartje wachten voor we weer gaan proberen, maar ik wil heel graag zorgen dat de PCO zo veel mogelijk wegblijft. Ik ben al bij de huisarts geweest voor advies maar daar werd ik niet veel wijzer van. Ik heb nu wel de Diane pil gekregen in plaats van Microgynon 30. Heeft iemand nog tips? Thanx!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    volgens mij heb je daar toch niet zoveel invloed op ?

Een vriendin van mij is nu zwanger van haar derde (ze had PCO bij de eerste) en met medicatie zwanger geworden maar de tweede en derde waren gewoon "natuurlijk" hihi

3. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Hoi ik zit hier ook wel mee ja.....
    Mijn verlokundige vertelde mij dat als ik een tweede wil beter niet aan de pil kan gaan na de bevalling. Dit omdat het dan weer even duurt voor die hormonen (vd pil) uit je lichaam zijn verdwenen. Je weet dan ook natuurlijk niet of je pco er is of niet.
    Maar een regelmaat is wel prettig als je het een beetje kan regelen. En condooms zijn ook niet erg goedkoop he!;)

succes

4. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    he zijn wij dezelfde dag bevallen? haha

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Persoonlijk zou ik geen pil gaan gebruiken. Ik zou je cyclus zoveel mogelijk z'n gang laten gaan. Ik zou dus condooms gaan gebruiken. Wij gebruiken trouwens helemaal niets (en hebben ook niets gebruik), maar willen dan ook graag weer een kindje.
    Hier trouwens weer een (lange) cyclus sinds een paar maanden, terwijl ik voordat ik zwanger raakte van Eva helemaal geen cyclus had. Nu nog zwanger raken...

6. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    hee ja dat is toevallig, inderdaad op dezelfde dag bevallen!

ik ben bang als ik geen pil gebruik dat ik dan weer een hele ophoping van eitjes krijg... of klopt dat niet?

7. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Hoi,
    geen flauw idee of het dan ophoopt. Ik dacht dat de art zei dat ik geen eitje aanmaak dus dan kunnen ze ook niet ophopen? Ik zal het gewoon voor de zekerheid maar even navragen.

groetjes

Deel Deze Pagina