Na anderhalf jaar gewacht te hebben, mocht ik 9 april dan eindelijk met de pil stoppen en sinds eind april mogen we proberen zwanger te raken. Daarvoor kon het door mijn reuma en de medicatie die ik daarvoor slikte niet. En nu zit er NIETS anders meer in mijn hoofd, dan de wens om zwanger te raken. Ik lijk wel geobserdeerd. Ik heb er last van, het maakt me onzeker en ongeduldig. We hebben nu al zo lang gewacht... normaal besluit je samen op een zeker moment: nu zijn we er klaar voor, nu wagen we de kans. Maar bij ons bepaalde de artsen dat. Dat heb ik heel lastig gevonden, maar het was eenmaal zo. Nu zeggen de artsen dat het oke is, dat het kan. Dus nu wil ik ook zo snel mogelijk zwanger zijn ook!! Maar zo werkt het natuurlijk niet Inmiddels heb ik al wat rondgeshopt op Marktplaats en leuke babyspulletjes op de kop getikt. Dat lijk me in elk geval op een positieve manier bezig te houden, dus daar geef ik dan maar aan toe. Niets bijzonders, gewoon wat kleine spulletjes voor als het straks zover is! Verder heb ik veel vragen, vooral praktische. Die ga ik hier op het forum proberen beantwoord te krijgen en anders ga ik volgende week toch maar even langs de huisarts ermee. Dat het me zo zou beheersen, dat had ik niet gedacht... Ik vind het moeilijk en tegelijk enorm spannend. Hoe hebben jullie dat ervaren, toen jullie stopten met de pil? Groetjes Sanne
Heerlijk toch!!! lekker van genieten en ik hoop en duim voor je dat jullie snel een mooi wonder mogen verwachten! Ik heb me altijd wat rustig geprobeerd te houden... in het begin wel heel veel rond gekeken anar kinderkamertjes, kleding en uitzet e.d. maar in de loop van de jaren is dat minder geworden al moet ik toe geven dat ik de laatste tijd wel weer wat meer aan t rond snuffelen ben Misschien dat dat komt omdat we midden in een verhuizing zitten en in gedachten al een kamer in ons nieuwe huis als kinderkamer bestempeld hebben
Hoi sanne. Allereerst wat fijn dat je dan nu eindelijk ervoor mag gaan! Ik denk dat het vrij normaal is dat je er veel aan denkt, maar geobsedeerd kan voor stress zorgen wat voor uitstelling van menstruatie kan zorgen en dat zorgt weer voor veel teleurstelling. Nou wil ik niet heel vervelend zijn maar houd er wel rekening mee in het begin na het stoppen met de pil dat je cyclus nog wat onregelmatig kan zijn Misschien moet je proberen ondanks dat het heel moeilijk is het toch wat van je af te zetten en het lekker aan het moment over laten. Je hebt groen licht gekregen van je arts, dat pakt niemand je meer af Liefs!
Bedankt voor jullie reacties! Na het stoppen met de pil de 9e, werd ik de 15 ongesteld. In mei werd ik ook precies de 15e ongesteld. Deze maand had ik 2 juni enorm snijdend pijn, vermoedelijk mijn eisprong en nu ben ik de 12e weer ongesteld geworden. Er lijkt dus min of meer al een ritme in te zitten
Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik allemaal moet tellen en rekenen met die eisprong hoor. Maar als hij elke maand zo zeer doet als afgelopen maand, dan issie niet te missen
Meis, je gevoel is geheel terecht! En dat geobserdeerde hebben er veel hier hoor haha. Ik wil je veel succes wensen met zwanger worden!
Wat fijn voor je! Hopelijk ben je snel zwanger.. ik hoop ook dat ik binnenkort groen licht krijg van de dokter ivm onderzoeken dubbele baarmoeder moet ik ermee wachten tot ze echt zeker weten dat het veilig en verantwoord is om zwanger te raken. Ik begrijp echt dat het wachten moeilijk is geweest en dat je het zo snel mogelijk wilt ik heb namelijk dezelfde gevoelens.. het begint me nu ook echt tegen te staan dat ik niet zomaar kan beslissen om ervoor te gaan.. ik ben in ieder geval heel blij voor je en probeer er van te genieten ook al zal het niet in een keer raak zijn.
Ik ben vandaag bij de reumatoloog geweest en ben niet blij. De medicijnen die ik van zijn collega heb gehad in Maart, blijken absoluut niet gebruikt te mogen worden tijdens de zwangerschap!!! Verdomme, voor het zelfde geldt was ik al wel zwanger geweest!!! Ze zouden kunnen zorgen voor hartafwijkingen, open gehemelte, nierafwijkingen en een of andere ader-aandoening... Lekker is dat, ik heb die troep al 3 maanden geslikt inmiddels! De komende 3 weken dus weer een verbod op zwanger worden, door het gepruts van die andere reumatoloog. De volgende eisprong is dus een zinloze... Verder ben ik doorgestuurd voor een preconceptueel gesprek ofzo iets, bij de gynaecoloog. Daar moet ik 26 juli heen en dan bespreken we de mogelijkheden, risico's en mijn zorgen. Ook wordt dan gekeken of ik niet beter prednison kan gaan slikken ipv de brufen800 die ik nu weer gekregen heb. Ook daar zitten haken, ogen en risico's aan, maar dat bespreken we dan dus uitgebreid. Ik voel me echt even rot. Ik dacht echt dat het nu allemaal goed ging komen!! Oke, ik heb dagelijks behoorlijk veel pijn en dat is heel zwaar, maar ik dacht: nu even zwanger raken en dan komt alles goed!! Nou, mooi niet dus he!! We zullen de rubbers maar weer te voorschijn halen :x
Hallo, Wat ontzettend vervelend voor je! Ongelofelijk dat er altijd zo veel fout gaat in communicatie met de dokters van tegenwoordig. Ik hoop voor je dat alles snel weer beter word en je het weer mag gaan proberen. Liefs Nelle
Wat naar! Ik heb zelf ook zo'n gesprek gehad bij de gynaecoloog en het gaf mij meer rust en vertrouwen in wat wel en niet kon qua medicatie (oa pijnstillers, ook chronische ziekte, met zenuwpijn). Ik heb ook veel af moeten bouwen en daar ruim een jaar mee bezig geweest. Daarom begrijp ik je gevoel heel goed dat je eindelijk mag! En dan nu dit, echt een tegenvaller!!! Ik hoop dat jullie gauw weer mogen starten met proberen en het niet al te lang duurt voor jullie een positieve test in handen hebben!