Op dit moment ben ik bijna 37 weken zwanger. en sinds een paar dagen heb ik een hele pijnlijke slokdarm. alsof er de hele tijd eten vast blijft zitten. vannacht daardoor veel wakker geweest. ik neem hele kleine hapjes eten en kauw als een koe, maar dat vervelende gevoel blijft. alleen als ik sta heb ik er weinig last van. zijn er meer die dit herkennen? snap er namelijk helemaal niks van,vooral omdat de baby al volledig ingedaald is.
nee maagzuur is het niet. en keel ook niet. de pijn zit zeg maar halverwege onder de borsten zeg maar.
Ja ik herken dit wel. Echt een stekende pijn op de borst. Bij mij straalt dit zelfs door tot me rug op dezelfde hoogte. Ik merk dat ik er zelfs hees van wordt, dus mijn stem verdraait regelmatig. Heel toevallig was van de week er een stukje op tv over maagzuur. Waarschijnlijk heb je net als ik een geirriteerde slokdarm. Je kunt er niets aan doen. Behalve niet te veel eten, je maag moet niet te vol zitten, waardoor het maagzuur omhoog komt. De man op tv zei voor de zwangeren is de enige oplossing bevallen.
Ik had tijdens de zwangerschap van Iza ook verschrikkelijk last van slokdarmkramp. Ik zeur niet snel, maar vooral 's avonds en 's nachts was het niet leuk. In het begin dacht ik zelfs dat ik een hartinfarct kreeg ofzo: alsof een riem om mijn borstkast aangesnoerd werd en ik zuurstof te kort had. Later bleek dit slokdarmkramp te zijn, veroorzaakt door maagzuur. Van mijn maag heb ik nooit één moment last gehad. Met rennies, gele vla, geen drinken met koolzuur en slapen met je hoofdeinde omhoog, kan het denk ik een stuk beter worden!