Beste Mama's, Mijn bevalling is nog wel een eindje weg, maar deze vraag houdt mij toch wel een beetje bezig. Wat hebben jullie gedaan met jullie peuter,kleuter... op het moment van bevallen. Hing dit af van wanneer je ging bevallen, overdag/s'nachts (wat je nooit kunt weten natuurlijk) En hoe is dit gegaan? Toen mijn broertje geboren werd heb ik heerlijk s'nachts liggen slapen vertelde mijn moeder. Was benieuwd naar ervaringen van jullie, of hoe jullie dit gaan doen.
Wij bellen oma op, dus die komt de oudste dan ophalen als het overdag is. Als het 's nachts begint, komt ze ook hierheen. Maar dan is ze gewoon hier voor het geval hij wakker wordt. Als hij dan wakker wordt, neemt ze hem mee naar haar huis. Mocht ik met spoed naar het ziekenhuis moeten, vragen we even aan de buren of ze een oogje in het zeil willen houden totdat oma er is.
4 weken te vroeg braken mij de vliezen, moesten dus naar het ziekenhuis midden in de nacht om half 3, heb mijn ouders gebeld, mijn vader is toen hier gekomen, toen onze zoon wakker werd om 6 uur heeft mijn vader hem mee genomen naar hun eigen huis en daar is hij de hele dag geweest.
ik moet in het ziekenhuis bevallen, wijzelf wonen 5 minuten lopen van t ziekenhuis en mn schoonmoeder woont 2 straten verder dus die schakelen wij in als het zover is
Zodra het begint bellen we oma, opa en oma of iemand anders op voor onze dochter van 17 maanden.... Ik moet toch meteen naar het ziekenhuis en beide oma's wonen daar 1 straat vandaan dus kunnen we haar meteen afzetten...
als ik naar zh moet dan komt oma naar hier als ik thuis blijf is het afhankelijk van hoe het gaat en welk tijdstip en hoe voorspoedig het gaat eer we oma bellen (oma woont in een heel koud huis en ik vind het moeilijk om snoetekind "weg te sturen" "komt er een baby moet je nog weg ook" anderszijds heb ik rust nodig om te concentreren op bevallen
Mijn moeder komt haar halen. Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Mocht ik nog in het ziekenhuis moeten blijven kan ze lekker bij mijn moeder blijven. Is wel zo rustig voor haar...
ik wil thuis bevallen en me ouders wonen 1,5 uur rijden hier vandaan en ik ben van kian bevallen van 3cm tot hem op me borst in 1 uur en 12 minuten. dus me ouders komen wel voor Kian.. maar ze blijven wel gewoon hier. mocht ik onverwacht toch naar het ziekenhuis moeten dan hebben we vrienden hier in de stad wonen die hem op kunnen vangen tot mijn ouders er zijn. maar de bedoeling is dat hij gewoon bij ons thuis blijft samen met opa en oma omdat ik hem niet weg wil halen uit zijn veilige omgeving terwijl er al zo veel zal veranderen.
Dank jullie wel voor de reacties, denk dat ik er nog echt wel heel erg lang over na moet denken, mijn moeder (oma van Lisa dus) zit in een rolstoel, ze wonen ongeveer 10/15 min met de auto van ons vandaan. De andere oma en opa van lisa nog verder...... in Italie dus dat schiet al helemaal niet op. Buren... die hebben we niet, wonen achteraf gelegen... Als alles goed verloopt hoop ik ook gewoon weer thuis te bevallen, tijdens mijn eerste bevalling had ik ansoluut geen behoefte aan iemand over de vloer, toen s morgens om 7.00 mn vliezen braken heb ik wel mn ma gebeld, maar mede gedeeld dat ze me niet heel de dag moesten bellen, zodra ze geboren zou zijn, hoorden ze het meteen (anders staan ze zo op de stoep...) Wat ik heel fijn vind is om na de bevalling even samen te zijn met zn 4-tjes echt alleen ons gezinnetje voordat de omas/opas enzo komen. Nou ja het zal dus echt een dubio worden, moet maar zorgen dat ik een back up solution heb mocht ik weg moeten of als het echt niet gaat met onze meid in huis (is dan trouwens 1 1/2 jaar) Wil namelijk niet dat zij het kindje geboren ziet worden, wel meteen er na. Is er iemand geweest waarbij de kinderen gewoon thuis bleven?
vind het ook een fijn idee om samen thuis te zijn. Maar ivm de invaliditeit van mijn ma heeft ze zelfs nooit daar geslapen. Mijn ma komt wel elke vrijdag bij ons, maar ik breng haar altijd zelf nog naar boven of til haar ergens in/op, wat nu wel wat makkelijker gaat aangezien ze al veel meer zelf kan. Zelf werk ik aan huis, dus ze hoeft eigenlijk ook nooit weg. Ze is wel heel gemakkellijk en heel erg lief. Nou ja, we komen er vast wel uit.
Mijn schoonouders wonen naast ons dus dat lijkt ideaal, echter waren ze op het moment dat de bevalling begon niet thuis, gelukkig was het rond bedtijd van de kleine dus die heb ik nog tussen de weeën door eten gegeven en op bed gelegd, ze lag om half 7 op bed en om kwart over 8 is Jaysen geboren, ze heeft er niks van meegekregen. Bij deze bevalling gokken we er maar op dat ze wel thuis zijn en anders wonen mijn schoonzusjes 2 km verderop.
ik vind het hier vooral belangrijk dat m'n dochter niet ziet dat ik pijn heb... en hoewel ik het liefst de eerste uren met m'n gezinnetje door wil brengen, accepteer ik het feit, dat oma ook heel snel even zal spieken, omdat ze op onze oudste past. Dit komt ze wel hier in huis doen als onze dochter hier toch nog is -ik beval in het ziekenhuis. Mocht onze dochter tóch opgehaald moeten worden van kdv ofzo -dan kan het best zo zijn dat ze nog met oma mee gaat -maar niet dat ze thuis 'weg moet' in elk geval. Als onze 2e geboren is, zal m'n man onze dochter naar mij en de baby brengen... en oma mag dan een kwartiertje/half uurtje later even spieken, maar héél even op het gemakje kennismaken met haar nieuwe zusje...
fijn om te horen dat het ook zo kan. We zullen tegen de tijd wel zien, hoop dat dit ook zo voor ons mag zijn. Zelf heb ik ook niets van mijn broertje gemerkt.
zodra het tijd is om naar het ziekenhuis te gaan bellen we oma en opa. opa moet oppassen en oma moet ons naar het ziekenhuis brengen. mijn vriend heeft zijn rijbewijs nog niet en ik denk ook niet dat ie die tegen die tijd heeft. mijn eigen familie woont net iets te ver weg om te bellen opa en oma (schoonouders) die wonen het dichtsbij.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen. Oma komt hier oppassen zodra we naar het ziekenhuis gaan. Van tevoren zet ik een logeerbed vvoor d'r klaar, mocht het 's nachts beginnen.
zodra het bij ons ernst wordt en we naar het ziekenhuis vertrekken, bellen we opa en oma en die komen hierheen. moet ze alleen nog mededelen dat ze pas naar het ziekenhuis mogen komen, als de kleine geboren is. anders zittten ze dalijk uren met zoon op de gang... dat wil ik hem niet aandoen. daarna is het de bedoeling dat hij gewoon thuis blijft slapen, wil hem niet "wegdoen" op de eerste nacht als baby thuis is.....
Mijn vader komt vanaf 4 december hier bij ons thuis. Wij wonen in het buitenland dus dan kan hij ook gelijk oppassen als de bevalling begint. Ik beval net zoals bij de 1e gewoon in het ziekenhuis.
Ik heb er eerlijk gezegd nog niet over nagedacht Maar ik denk dat we opa en oma stand-by laten staan. Die halen dochter dan op, overdag of snachts. Weten ze wel meteen dat de bevalling begonnen is. Ik wil echt de stress niet hebben dat er nog een klein peutertje rond loopt...
Hier past mijn schoonmoeder op onze dochter, ze woont op 5 min afstand. Afhankelijk van het tijdstip en hoe snel het gaat kijken we dan wel of ze haar mee neemt naar hun eigen huis of hier blijft wachten. Als het 's avonds laat of 's nachts is en het gaat heel snel, verwacht ik dat ze gewoon hier in huis blijft. Ik hoop namelijk ook dit keer weer thuis te bevallen.