Hallo Mirjam, Brigitte, Imke of Ineke Ik weet niet of de vraag hier in de juiste rubriek gesteld is, maar ik heb zo het vermoeden dat jullie hier wel antwoord op kunnen geven. Op dit moment verloopt de borstvoeding van mij niet helemaal zoals gewenst en er is een grote kans aanwezig dat we helaas moeten gaan stoppen. Nou is het zo dat ik sinds +- 3 wkn de Cerazette anticonceptiepil slik. Volgens de bijsluiter en de Huisarts in opleiding (die hem heeft voorgeschreven) kan deze methode van AC ook na stoppen met Borstvoeding als veilig beschouwd worden. Mijn verloskundige wist echter te melden dat ik op het moment van stoppen met BV ook moest stoppen met de Cerazette en moet overstappen naar een andere vorm van AC omdat hij dan niet meer afdoende zou zijn om een zwangerschap te voorkomen.. Graag hoor ik wat er bij jullie van bekend is, want jullie zullen begrijpen dat ik nu in twijfel sta. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Groetjes, Troetelbeer
Hallo, Cerazette kan ook gebruikt worden als je geen borstvoeding meer geeft. Let wel het is een minipil dus trouw innemen is belangrijk. Groetjes Ineke
Hallo, Cerazette mag ook ingenomen worden als je geen BV meer geeft. Het is wel een minipil, minder hormonen dan de gewone pil, dus trouw innemen is erg belangrijk. Groetjes Ineke