Momenteel ben ik 1 dag overtijd van ons derde kind.Nu wordt ik komende woensdag gestript bij de VK als ik tegen die tijd nog niet ben bevallen.Nu hoor ik dus best verhalen dat het gevoelig kan zijn.Nu bedacht ik me vandaag ook ineens dat ik dus een baarmoedermond heb die iets naar achteren ligt of opzij.Ik weet het niet precies maar met het maken van uitstrijkjes is het altijd flink zoeken.Kan deze afwijkende ligging evt problemen geven tijdens het strippen en is het raadzaam om dit aan te geven bij de VK.Maak me er best een beetje nerveus over moet ik zeggen.Nu heb ik ook een rhesus negatieve bloedgroep en de baby een positieve.Heeft dit evt nog consequenties?. Alvast bedankt. Mvg.
Hoi, Als je ontsluiting hebt en de vk met haar vinger bij de baarmoeder mond kan is het strippen geen probleem. Het kan wel wat gevoeliger zijn als hij ver naar achteren ligt inderdaad. Bij een derde is er wel grote kans dat er al een beetje ontsluiting is en we er gewoon bij kunnen. Qua bloedgroep maakt het niet uit. Neem aan dat je Anti D hebt gekregen? Groeten Evelien