hoi meiden, Ik weet niet of ik op de juiste plaast ben met het plaatsen van mijn bericht, maar ik wil het volgende aan jullie vragen: mijn vriend en ik hebben er voor gekozen om geregistreerd partner te worden. de rechten en plichten die je dan hebt lopen gelijk aan die van een huwelijk, maar gevoelsmatig hebben we daarvoor gekozen en niet voor een huwelijk! Ooit in de toekomst willen we wel trouwen, maar dit is niet het juiste moment in ons leven zeg maar! We zijn helemaal klaar om vader en moeder te worden, maar voor trouwen staan we nog niet genoeg open! zijn er meerdere koppels hier die geregistreerd partnerschap zijn aangegaan? en wat zijn jullie ervaringen ermee? Dan bedoel ik meer hoe reageerd je omgeving erop? Ik ga namelijk op deze manier de naam van mijn vriend overnemen, "kun je toch beter gaan trouwen' zijn dan de reacties..... ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die ook geregistreerd partner zijn, want het lijkt wel of wij in onze omgeving de enigste zijn. ik hoop dat er reacties gaan komen, liefs,
Wij zijn geregistreerd voornamelijk omdat we trouwen toch wel wat uitgebreider wilden doen en dat niet het juiste moment was daarvoor. Registratie hebben we gedaan in het bijzijn van alleen de ouders. Daarna koffie met gebak en daarna iedereen weer zijn eigen pad. Heb er eigenlijk maar heel weinig reacties op gehad, juist omdat we er ook weinig ruchtbaarheid aangegeven hebben.
ff je hebt niet de zelfde rechten en plichten al bij een huwelijk wat betreft een kindje krijgen he! je moet het nog steeds erkennen net als dat je dat moet doen als je een samenlevingscontract hebt! verder geef ik jullie groot gelijk een feest geven en trouwen wanneer je er aan toe bent! suc6 xxx
hoi hoi.... ja.......wat betreft het erkennen van de kleine, daar zijn we van op de hoogte!ht dat is praktisch het enige verschil in vergelijking met een huwelijk! Mijn vriend heeft dat al gedaan dus had daar even niet meer aan gedacht bedankt voor de reacties tot nu toe........ zijn er nog meer ervaringen met geregistreerd partnerschap? liefs,
Wij zijn ook niet getrouwd en zijn dit momenteel niet van plan. Mijn vriend heeft zich wel aangemeld bij de gemeente voor de erkenning van het kind. Wij zijn dan ook beiden elders gedomicilieerd, dit omwille van z'n werk. Ook zal de baby zijn naam dragen. Voor de rest blijft alles hetzelfde, waarom zouden getrouwde ouders andere rechten kennen dan niet getrouwde? Volgens mij blijft alles gewoon hetzelfde hoor.
Pas als er sprake is van ouderlijk gezag zijn de rechten van beide ouders gelijk. Als je getrouwd/geregistreerd bent is dit automatisch geregeld. Bij erkenning wordt er na de geboorte iets toegestuurd waarmee je het ouderlijk gezag kan regelen. Pas als dat door een rechter volgens mij bevestigd is is er sprake van gelijke rechten.
klopt er moet sprake zijn van ouderlijk gezag..... of je gaat trouwen/ geregistreerd partnerschap, of je moet het ouderlijk gezeg aanvragen bij de rechtbank zo niet, heb je niet zomaar dezelfde rechten en plichten. liefs,
Je moet formulieren opsturen naar de rechtbank en dan krijg je binnen een paar weken allebei een brief dat je samen het ouderlijk gezag hebt. Die formulieren kregen wij mee bij het erkennen.
In de lounge (waar zo'n bericht hoort) staat al een topic over dit onderwerp. Je kunt je daar wel aansluiten denk ik. Deze doe ik dicht. Elmo