help extreme diarree

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door snoepje84, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Al 3 dagen last van diarree helaas. Weet niet hoe dat komt ben momenteel wel bezig met een kuur antibiotica amoxilline maar in de bij bewerkingen stond geen diarree. Mijn buik rommelt aan alle kanten en ik ga als een gek naar de wc kan het moeilijk ophouden. :$ wat zou het kunnen zijn??

2. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    AB kuur heeft altijd invloed op je darmen... Het warme weer.
    bananen eten kan helpen. En cola drinken.
    Anders even langs de apotheek en vragen om een pil, want je verliest al genoeg vocht met de weer.
    Succes!

3. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Huh hoezo staat niet in de bijsluiter? Diarree is een van de meest bekende bijwerking van amox..
    Even innemen na de maaltijden, en voor je gaat slapen een flesje Yakult drinken, dat helpt

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik kam niet tegen Amoxilline en krijg er dus inderdaad vreselijke diarree van. Bij mij was het zo erg dat ik met de kuur moest stoppen.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg echt de meest vreselijke diarree van amoxicilline (echt dat het gewoon uit me liep en ik het niet tegen kon houden, ontzettend naar en genant...), voelde me er ook echt heel naar zwak van. Hier betekende het echt ziek in bed tot de kuur klaar was (was ook een fikse kuur ivm kraamvrouwenkoorts). Ik heb probiotica geslikt gedurende de kuur en nog enkele weken erna.

6. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan inderdaad van de ab.
    Probeer maar goed te drinken! Veel water

7. snoepje84

Bedankt dames! Er staat wel diarree bij bewerking maar alleen bij kinderen! Jeetje het vloeit er gewoon uit sorry voor de details. Ik moet nog 2 strippen en dan ben ik klaar... ik was al bang en dacht het zal toch geen zwangerschap vergiftiging zijn!

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even met een arts bellen om te overleggen kan geen kwaad; bij mij werd tijdens de kuur ook gezegd dat het er gewoon bij hoorde, maar toen ik later op controle kwam bij een andere arts zei hij juist dat het klonk als een overgevoeligheidsreactie. Misschien kun je bv overstappen op een andere soort AB om te kijken of je dan minder last hebt van de bijwerkingen.

9. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Beschuit en geroosterd brood doet bij mij altijd wonderen! En inderdaad cola sippen maar niet te veel grote slokken en natuurlijk heel veel water blijven drinken!

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Zakjes ORS .. Helpt in ieder geval je vochthalans op pijl te houden..

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Zakjes ORS, AA drink, probiotica en voedingsmiddelen die verstoppende werking hebben zoals banaan.
    Zou als het morgen nog zou is even contact opnemen met voorschrijvende arts. Misschien kunnen ze een alternatief bieden.

12. snoepje84

Bedankt dames voor de tips! Het is een kuur tegen de blaas ontsteking maar het helpt geen donder (nu alweer 4 dagen gebruikt) ik sta nog elke nacht 5 keer op of meer om te plassen. Geen enkele kuur kan me denk ik helpen bah.

Deel Deze Pagina