wanneer is hcg uit je lichaam na curretage?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cherry blossom, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

hallo,

ik heb afgelopen vrijdag een curretage gehad, was 12 weken zwanger en de baby is overleden met 10 weken.
    Nou had ik nog een zwangerschapstest liggen en die heb ik gebruikt om te kijken of nou alle hcg ook weg is. Maar tot mijn schrik geeft de test nog dik positief aan! Wanneer is alle hcg uit het lichaam na een curretage?

of kan het zijn dat er nog resten achter gebleven zijn?

En is het normaal dat ik bijna niks gevloeid heb na de curretage? heb nu al geen verbandje meer in en het is 3 dagen geleden. Ook toen had ik eigenlijk aan een inlegkruisje al genoeg gehad..

Kun je zwanger worden als je nog hcg in je lichaam hebt na een miskraam?

Sorry voor zoveel vragen.. wil graag zekerheid dat we er strax weer voor kunnen gaan en geen valse test in handen hebben..

groetjes,

2. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

en wat ik me ook afvroeg:

Is het normaal dat je bijna niet vloeid na een curretage? heb nu al geen verband meer in, gister een inlegkruisje. Terwijl het vrijdag weggehaald is.

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

bij een curettage wordt alles schoongemaakt vanbinnen dus het kan best dat je dan weinig bloedverlies hebt daarna. Het Hcg hormoon komt nog van je oude zwangerschap dat moet nu binnen 1 a 2 weken helemaal weg zijn.(waarschijnlijk sneller)

Mirjam

Deel Deze Pagina