Moeilijke buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anitaaaxxx, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Volgens de VK heb ik een moeilijke buik.. (om te voelen hoe het kindje ligt). Nu is het al vanaf iedere echo zo dat ze met haar hoofdje beneden ligt. Volgens de vk ligt ze inderdaad wel met de hoofdje beneden maar wel heel ver naar achteren. Als ik dan op internet zoek kom ik bij voorhoofds-en kruinligging. Is dat het ook? Ik ben het vergeten te vragen had veels te veel vragen. Misschien dat iemand hier ervaring mee heefT? Want als dat het is lees ik dat het eigenlijk altijd met een keizersnede wordt geboren... brrr en daar wil ik nog even niet aan denken.

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Geen ervaring met het naar achter liggen van het hoofdje (nooit iets over gehoord zeg maar), maar onze dochter lag wel altijd met d'r hoofd naar beneden.
    Maar volgens mij moet jouw kindje nog gaan indalen en kun je er dan pas wat over zeggen.
    Niet nu al te druk over maken hoor, dan worden het nog hele lange weken!

3. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    volgens mij hoef je je nog geen zorgen te maken omdat het kindje nog alle tijd heeft om 'goed' te gaan liggen.. (als ik de verhalen van mijn vk en gyn even probeer te herinneren)

4. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi hoi!

Ik heb, zoals ze dat dan zeggen, ook een 'moeilijke buik'. Ons kindje ligt ook ver naar achteren en de vk heeft ook moeite om de ligging steeds goed te kunnen voelen. Maar toch ligt ons kind helemaal goed hoor. Gister nog een echo gehad bij de gyn. en het kindje ligt inderdaad ver naar achteren (zelfs de gyn. kon het zo moeilijk voelen) maar ligt gewoon goed met het hoofdje enzo, dus hier niks aan de hand. Kan natuurlijk niet voor jou spreken maar zo zit het bij mij... probeer je niet te veel zorgen te maken. Het kindje kan bij jou zelfs nog een beetje draaien dus zoals het nu ligt zegt nog niet zo veel. Met 34 weken ongeveer kreeg ik een goede ligginggsecho (weet niet of dat bij jou ook zo is, bij ons doen ze dat standaard) en daarna is de kans steeds kleiner dat het kindje nog gaat draaien.
    Maar goed, conclusie dus; bij mij ligt ie hartstikke goed, ondanks dat ons kindje ver naar achteren ligt...

Succes!

Groetjes

5. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    super bedankt voor jullie reacties!

Dat stelt wel gerust inderdaad. Mocht ze na 34 weken nog hetzelfde zeggen dan vraag ik gewoon even om extra echo.

Voorlopig is het wel prettig dat ze met der hoofdje beneden ligt, maar hopen dat het zo blijft.

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

En mocht het zo zijn dat je kindje een 'sterrenkijkertje' is, wil dat nog niet zeggen dat het per se met een ks geboren wordt hoor! Mijn vriendin is normaal bevallen van een sterrenkijkertje, dus het kan zeker wel.

Idd gewoon lekker navragen met je volgende controle!

Deel Deze Pagina