Hallo! Ik ben nu 35 wk zwanger en ik heb sinds een paar weken erg pijnlijke steken in mijn kruis. Omdat alles "daar beneden" voelt alsof ik er iets tegen gestoten heb (het voelt echt als één grote blauwe plek) kan ik moeilijk bepalen waar de pijn nu precies zit, maar het voelt meestal als iets scherps (naald-achtig) in de buurt van de baarmoedermond (?). Ik voelde het eerst alleen als ik stond, nu ook als ik zit. Ik heb ook vaak harde buiken. Mijn eigen vk zegt steeds dat het erbij hoort en dat die kleine aan het oefenen is met indalen, maar ik word er toch wel nerveus van. Ik vraag me steeds af of "de boel wel houdt" en ben steeds bang dat die kleine gewoon zo hard naar beneden drukt dat 'ie er gewoon uitvalt zometeen (kan niet, maar zo voelt het). Kan het ook de slijmprop zijn die ik voel? Of een blaasontsteking? Als het "oefenen met indalen" is, hoe lang duurt dat dan? Dit heb ik nu al 3 weken... Sorry voor wazige vraag, maar het zit me toch niet lekker, Inkiewinkie
Hoi Inkiewinkie, je beschrijft een klacht die veel vrouwen op het laatst krijgen, dus het is echt niet raar of vaag. Wel vervelend! Meestal komt het inderdaad door het indalen en heel soms door een blaasontsteking. Maar daar heb je meestal ook buikpijn bij. Je kunt het voor de zekerheid natuurlijk altijd even laten nakijken door de HA als je dat een beter gevoel geeft. De slijmprop voel je niet op die manier. Indalingsklachten kunnen tot de dag van de bevalling blijven helaas, maar dit hoeft niet. Je kunt er zelf niets aan doen al helpt een warm bad wel eens. Groetjes Brigitte