hallo, ik geef mijn zoontje nu bijna 6 weken BV maar ik heb sinds een paar dagen diverse malen op een dag pijnlijke steken in mijn rechter borst. Ook merk ik dat hij aan die kant in eerste instantie wel goed aanhapt maar na verloop van tijd even loslaat om vervolgens een potje te worstelen met mijn tepel en niet meer aan te (kunnen) happen. Als ik dan de drinkbeurt afsluit (omdat hij loslaat) ligt hij toch ontevreden op mijn schouder, maar opnieuw aanhappen lukt dan niet. Ook maakt hij aan die kant een klakkend geluidje tijdens het drinken, is dit een kwestie van verkeerd aanhappen? Of betekent dit in combinatie met voorgenoemde problemen iets anders? Aan mijn tepel/borst is niets te zien, evenals in het mondje van mijn zoon. Ik hoop dat je antwoord hebt op mijn vraag. Groetjes, Marrigje
Hoi. Het "klakkende" geluid duidt erop dat hij niet goed aanhapt. Hij behoud tijdens het drinken niet goed het vaccuum om goed te kunnen drinken. Haal hem van de borst en laat hem opnieuw aanhappen. Als je kindje aan de rechterborst heeft gedronken en hij laat los zou je hem ook de linker borst nog kunnen aanbieden. Wissel zo wie zo af met welke borst je als eerste aanbied per voeding. Die steken zijn erg vervelend. Heb je ook pijnlijke en/of rode tepels? Als dat aanhoud, zou ik even langs de huisarts gaan. Het kan nooit kwaad om dat te doen. Groetjes Saskia