Hey...ik moet over 2 weken op controle, ga het dan ookbespreken. Ik heb pijnlijke steken in mijn vagina, erg vervelend, bn 20 wkn zwanger. Hb het vooral bij stilliggen. Ook hb ik geregeld al last v harde buiken...bij mijn vorige zwangerschap ook heel veel maar pas vanaf 25 wkn. Het is niet zo dat de steken samengaan met harde buiken. Mijn buik, vooral onderbuik voelt zowat de hele dag gespannen...ook bij het aanraken gevoelig...kan dit bandenpijn zijn? Het ligt allemaal zo dicht bijeen, harde buiken en bandenpijn dat ik soms niet weet wat ik voel...ben zo onzeker... Liefs x
Goedenavond, ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt. Het gevoel dat je hebt kan verschillende oorzaken hebben. Het kan inderdaad te maken hebben met het groeien van de baarmoeder en dat de steken afkomstig is van bandenpijn. Het kan ook afkomstig zijn van je bekken. Ook dan kan je steken voelen in je vagina. Daarnaast kan de pijn ook afkomstig zijn van een blaasontsteking. Ook dan kan je deze klachten hebben in de zwangerschap. Ik zou in ieder geval je urine laten testen bij de huisarts. Wat wel eens wil helpen voor de bandenpijn of bekkenklachten is het omdoen van een band of een sjaal om de onderbuik binden. Dit geeft wat steun. Indien het echt afkomstig is van je bekken is het ook raadzaam om bij een fysiotherapeut langs te gaan, zodat je de juiste oefeningen en tips krijgt. Succes! Groetjes Monique