Hoe snel zwanger met een onregelmatige cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Krokusje27, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokusje27

31 aug 2015
    50
    0
    6
    Huisvrouw
    Turkije
    Hallo meiden,

Ik heb een vraagje aan de dames met onregelmatige cyclus.
    Hoe lang duurde het voordat jullie zwanger raakte met een onregelmatige cyclus?
    Ik zit er zelf heel erg mee automatisch ga ik dan ook helemaal stressen terwijl dat helemaal niet goed is..
    Ik hoor graag van jullie.
    Alvast bedankt

2. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hier duurde het bij de eerste een klein jaartje.
    De tweede was een gelukstreffer, nu zijn we alweer bijna 1,5 jaar bezig voor een derde kindje.

Cyclussen variëren van 19-80 dagen. Vandaag wederom dag 80, nog niets in zicht qua menstruatie.

3. Krokusje27

31 aug 2015
    50
    0
    6
    Huisvrouw
    Turkije
    Dankjewel voor je reactie :p Dus je bent binnen een jaar zwanger geworden?
    Ik ben al 4 maanden bezig maar door die rare onregelmatige cylus word ik een beetje gek.. Vorige maand was ik 10 dagen overtijd wat normaal nooit gebeurde.. Ben ik helemaal naar de apotheek gegaan om een test te halen.. Wil ik net testen zie ik dat ik ongesteld ben geworden.. Maandag ben ik bij de dokter geweest voor bloedafname. Ik moest dinsdag weer terug gaan voor de uitslag, ik wou eerst nog even naar de wc, word ik gewoon weer ongesteld.. Echt precies op de momenten wanneer ik wil testen :D Heb je iets speciaals er voor gedaan of is het zomaar gelukt? Trouwens ik hoop dat je snel de nieuws krijg dat je 3e opkomst is

4. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je.

Hè bah, zul je net zien.
    Ik heb temperatuur curves bijgehouden die lieten een laten geen eisprong zien, hoogstens één per vijf maanden, erg frustrerend.

Nu doorverwezen naar de gyn, in december intake.dus ben benieuwd, al is de kans dat ze wat gaan doen omdat ik al twee kinderen heb.
    Dus dat is even afwachten.

Hoe onregelmatig is je cyclus?

5. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Idd bedankt voor je goede hoop en bedankt voor de vraag..
    Zit er zelf ook mee en het geeft zeker stress.
    Vandaag gehoord dat er weer een collega zwanger is, leuk voor haar, maar erg frustrerend voor mij :(.

Succes met geduld hebben!

6. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heel begrijpelijk!

Enig idee of er überhaupt een eisprong is? Misschien goed om na te gaan, zonder eisprong gebeurt er helemaal niks..

Je mag best je down momenten hebben hoor, zolang ze maar niet overheersen..

7. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Hoi meiden,

Klinkt een beetje als hoe het bij mij is gegaan nadat ik gestopt ben met de pil. Mijn eerste eisprong kwam pas na 5 maanden en daarna was mijn cyclus nog steeds niet hersteld. Uiteindelijk bij de gynaecoloog geweest en die zag in mijn eierstokken het PCO beeld (Je hebt dan allemaal kleine eitjes die samen evenveel hormonen maken als normaal één grote follikel, waardoor je hersenen denken dat alles in orde is en je hersenen de groei van de eitjes dus niet langer aansturen. Het hele systeem houdt zichzelf dan eigenlijk in stand en daardoor gebeurt er dan niks). Voordat ik aan de pil ging had ik dit probleem helemaal niet! Ik had moeite om de diagnose te accepteren en ben naar een homeopaat gegaan voor het 'ontstoren van de pil'. De eerste keer zat ik al op dag 80 van mijn cyclus en 12 dagen nadat ik bij haar was geweest kreeg ik mijn eisprong. De volgende cyclus kreeg ik dezelfde kruiden in een iets hogere dosering en met een eisprong (nog steeds wel wat later, maar al erg verbeterd) op dag 28 ben ik toen zwanger geraakt. Misschien handig om voor jezelf even terug te denken hoe de situatie was voordat je aan de pil ging? Ik ken namelijk ook wel mensen met PCO die het altijd al gehad hebben.

Uiteindelijk ben ik zwanger geraakt bij mijn 3e eisprong, dat was zo'n 9,5 maand na het stoppen met de pil. Dat het zo lang duurde maakte me ook wel heel erg onzeker, maar achteraf vind ik het eigenlijk nog meegevallen.

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier geen pcos, wel onregelmatige eisprong, varierend op dag 14 tm dag 28 een ei.. Dus cyclussen van 28/43 dagen.
    Hier de 1x zwanger na zeven maanden(6e eisprong), helaas eem ma bij 10 wk. Daarna zwanger na vijf maanden (3e eisprong)

9. Krokusje27

31 aug 2015
    50
    0
    6
    Huisvrouw
    Turkije
    Dat is zooo naar..
    Ik ben zelf 22.. Mijn vriendinnen zijn voor de 2e zwanger.. Ik gun het ze onwijs maar aan de ene kant voel je je gewoon slechter omdat het bij hun lukt en bij je zelf niet :(

10. Krokusje27

31 aug 2015
    50
    0
    6
    Huisvrouw
    Turkije
    Zelf heb ik 2 maanden ovulatietesten gedaan 's ochtends en 's avonds...
    Dat was ook negatief.. Wanneer ik naar de dokter ga sturen ze me weg omdat ik nog niet een jaar bezig ben.. slaat echt nergens op..

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Bij zwanger worden van dochter was het 5e cyclus raak.
    Duur van cyclussen:
    28/42/28/17 en bij zwanger worden 35

12. XmoonlightX

#12 XmoonlightX, 27 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2015
    Het is niet raar dat je weg gestuurd wordt. Een jaar is ip de regel in heel nl.
    Je bent nog maar vier maanden bezig. Gemiddeld is 80%zwanger na een jaar
    Soms heeft het lichaam even tijd nodig voordat er een regelmatige cyclus is.

Mijn tip is om te gaan temperaturen. Met ouv testen kan je bij evt pcos vals positieve testen krijgen. Met temperaturen kan je zien of je in een cyclus een eisprong gehad hebt

Je sprak hier boven over 10 dg overtijd, maar waarschijnlijk was je ei dus later dan je zelf had uitgerekend.
    Op welke tijdstippen deed je de ovulatietesten en vanaf wanneer tot wanneer?

En meid probeer het niet nu al negatief in te zien hoor, je bent echt net bezig.
    Ik had zelf echt veel aan temperaturen in combinatie met ovu testen
    Ik gebruikte die van de action, scheelde een hoop in de centjes

13. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Klopt...
    Net op kraamvisite geweest bij een collega. Heerlijk geknuffeld, maar ik wil dat ook elke dag kunnen doen!! ;)

14. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het klinkt heel hard, maar het is inderdaad heel normaal dat je een jaar moet wachten.

Mijn advies is om ook curves bij te houden dan krijg je definitief inzicht is er wel/geen eisprong is..een dan ben je de medici ook een stapje voor.

Ik detecteert helemaal geen eisprong, nu bijna 1,5 jaar bezig...ben nu doorverwezen.

15. Krokusje27

31 aug 2015
    50
    0
    6
    Huisvrouw
    Turkije
    Ik heb er wel overna gedacht om te tempen maar k denk niet dat dat zin heeft bij mij.. want ik word bijna elke maand op een andere dag ong. Dan verschilt de eisprong toch ook of niet?

16. XmoonlightX

Dan is juist temperaturen handig, omdat je dan kan zien wanneer je je ei hebt gehad. Wij deden het om de dag/ twee dagen tot en met de eisprong ;)
    Ik had verschillende cyclussen. De ene keer mijn ei op dag 14 en de andere keer op dag 28, maar mijn lf fase was altijd 13 dagen .
    Ik zou even twee kaartjes hier toevoegen , zodat je kan zien dat het juist makkelijk is
    Hierdoor wist ik altijd wanneer mijn nod was, en dus mijn ongesteldheid kwam.

17. Krokusje27

31 aug 2015
    50
    0
    6
    Huisvrouw
    Turkije
    Ja ik snap het maar ik weet niet of het aan mij ligt maar ik heb constat het gedachte van ; Wat als ik nu een probleem heb en na een jaar te laat ben en dat ik geen kinderen meer kan krijgen..

Het klinkt een beetje raar ik weet het maar ja het gaat automatisch in me hoofd.

18. XmoonlightX

Cyclus van 28 dagen

19. XmoonlightX

Cyclus van 43 dagen

20. XmoonlightX

Ook al zijn de cyclussen verschillend, je ziet een duidelijk patroon van voor en na de eisprong.
    Alleen is bij de cyclus van 43 dagen de periode voor de eisprong langer.
    Lf fase is bij beide 13 dagen

Ik vond dit dus erg prettig, omdat ik altijd wist wanneer ik mijn ongesteldheid kon verwachten en niet in de onzekerheid zat van ben ik overtijd???
    Want twee weken over tijd bestaat niet, mijn ei was bij de cyclus van 43 dagen twee weken later

Deel Deze Pagina