Pijnlijke striae, au!

Discussion in 'Zwangerschap' started by rinnie, Sep 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Iemand hier ervaring mee? Ik heb veel striae, maar nu ben ik aan de onderkant van mijn buik zo gescheurd dat het echt zeer doet. De streep is 3 à 4cm breed en staat ook bol, omdat er druk van binnenuit komt. Als het aanraak doet het zeer, als er een broek tegen drukt ook.
    Ik heb de hele zwangerschap al last van striae, maar dit doet echt zeer. Smeren hielp/helpt niet, maar ja, wat zou er nog meer tegen gedaan kunnen worden?

Meer meiden die hier last van hebben?

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Buikhernia???

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Klinkt niet als normale straie!

4. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik vind het ook niet als striae klinken... Anders ff de verlos of de ha ernaar laten kijken?

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    hmmmm, nee heb echt ook wel striae (van mijn vorige zwangerschap), maar dat hoort geen pijn te doen. Ik zou ook even naar verlos/gyn bellen even.

6. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    nou ik had ook echt pijn aan hoor! dus vind wel bekend klinken! voelde soort verbrand

7. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Herkenbaar, bij mij deden sommige strepen ook behoorlijk pijn:x de huid "scheurt" eigenlijk gewoon een beetje. Voelde idd als een flinke verbrandde huid.

Ik probeerde er een licht stofje op te dragen en het niet te veel te laten schuren. Gelukkig was het na een tijdje minder pijnlijk. De strepen zitten er nog maar gelukkig is alles snel wit geworden!

8. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Hmm daar had ik nog nooit van gehoord, maar na het opgezocht te hebben klinkt het eigenlijk best als een buikhernia. Ik moet morgen weer naar de VK, zal het daar meteen even laten checken!
    Ik heb nu een hoge onderbroek aan gehad en een stevige broek, nu puilt het niet zo uit. Ik zal morgen weer eens kijken hoe het is na een dag een legging dragen.

9. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

Nov 5, 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er tijdens mijn zwangerschap ook last van! Ik heb mentholpoeder gebruikt en veel proberen te koelen met een icepack als ik thuis op de bank zat...hielp wel een beetje...

Groetjes

10. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Ik had dit ook. Bij mij scheurde het tot bloeden aan toe. Deed erg veel zeer. De gyn kon er niks aan doen. Je kan er niet zoveel aan doen.

11. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Bij mij was de striae ook erg pijnlijk. Het scheuren voelde als elastiekjes tegen mn huid en bepaalde textiel kan ik niet tegen mn huid verdragen. Ook smeren moet voorzichtig gebeuren omdat het erg gevoelig en pijnlijk aanvoelt. Maar veel smeren helpt mij wel tegen de jeuk/pijn.

Share This Page