kan melk kwaad?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Spikkel19, Sep 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Hoi,

oke misschien een hele domme vraag maar ik bennu 12 weken zwanger. enheb last van misselijkheid. Nou kanik echt alleen maar melk verdragen.
    ik heb thee geprobeerd, ranja, cola, sinas, gewone vruchtensap maar niks blijft binnen behalve melk.

Maar kan het kwaad om liters melk te drinken?
    Iedere dag 1 of 2 liter melk?

Groetjes

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Kwaad denk ik niet hoor. Zou wel magere pakken in die hoeveelheden maar ik zou niet weten wat er slecht aan is.

Groetjes paula

3. tasha

tasha Actief lid

Jul 21, 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    ik drink zelf ook veel melk zou zelf ook niet weten wat er slecht aan is.. alleen waarom magere?

groetjes tasha

4. danielle

danielle Actief lid

Aug 17, 2010
    151
    14
    18
    NULL
    NULL
    De laatste 2 maanden kon ik niks anders drinken ivm maagzuur. Ik was helemaal geen melkdrinker maar toen ;)
    Na de bevalling heb ik geen melk meer gedronken :)

5. Mir81

Mir81 Bekend lid

Sep 25, 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik zou dat even bij huisarts of verloskundige navragen, 2 liter melk op een dag is wel veel. En als je nou half melk half vruchtensap doet? Ik doe dat ook, halve beker karnemelk (de biologische van Arla die is heel zacht) aanvullen met vruchtensap. Sterkte in ieder geval!

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    @Mir81 das ooknog een goeie inderdaad dat kan ik ooknog proberen.

Wel fijn dat melk dus weinig kwaad kan,

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Er zijn mensen die waarschuwen voor de vetten (dierlijk, dus niet van het beste soort), maar ook voor lactose-intolerantie en zelfs mensen die bang zijn dat je van nelk hormonen binnenkrijft.

Zelf heb ik rond die tijd ook wat meer behoefte gehad aan zuivel, maar water ging ook prima. Dat deed ik dus vaak. Nog steeds trouwens. Al die suikers en vetten haal ik luever uit vast voedsel.

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Vanwege de vetten zoveel melk zet behoorlijk aan namelijk.

Groetjes paula

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Volgens mij zijn er ook best wat geluiden dat melk ongezond is (of in ieder geval niet zo gezond als vaak gedacht word). Zou dus toch echt proberen ook andere dingen te gaan drinken of misschien dan thee met wat melk? Twee liter lijkt me echt teveel, maargoed ik ben geen arts en snap ook dat als je verder eigenlijk niets binnenhoud je het toch neemt.. Je moet toch aan je vochtinname komen ;)

Succes en hopelijk kan je snel meer verdragen, hier kon het per week verschillen wat wel en niet ging.

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    250 ml is wel genoeg denk ik . Maar ivbm vet dat het wel erg aan zet zeg maar :p Maarja andere eten weer veel chips enzo ... Dus zo erg is het niet

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Te veel aan melk is echt niet goed. Het zorgt er dan voor dat je je ijzer en vitamine C minder goed opneemt en daardoor kan er bloedarmoede ontstaan. Dus drink heerlijk melkprodukten maar bekijk goed welke hoeveelheid gezond voor je is.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Als het alleen voor een paar weken is, bijvoorbeeld omdat daarna je misselijkheid weer gewoon te handelen is, dan zal het niet zo'n probleem zijn. Maar om nou 9 maanden lang iedere dag 1-2 liter melk te drinken, dat lijkt me niet best.
    Vooral vanwege de hoeveelheid vet (word je dik van; is te vermijden als je magere melk ook goed verdraagt) en de hoeveelheid eiwit (is slecht voor je nieren; en zit in magere melk net zo veel als in iedere andere soort melk). Verder beperkt het inderdaad je vermogen om ijzer op te nemen, dacht ik. En dat heb je als zwangere juist nodig.
    Ik zou me ook kunnen voorstellen dat zulke extreme hoeveelheden een risicofactor zijn voor de ontwikkeling van KMA bij je kind.

Probeer of iets anders ook helpt. Vruchtensap is vaak te zuur, maar misschien fruit of komkommer als bron van vocht.

13. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Maar als melk toch het enige is wat je kunt verdragen... :(

Misschien even aan huisarts of VK voorleggen?

Of gaat water wel goed? Dan zou ik namelijk wel overschakelen op voornamelijk water.

14. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Ik drink ook veel melk en eet veel zuivel. De ene zwangere rijdt om 3.00 uur 's nachts naar de Mac Donalds, ik neem 's nachts altijd een slok melk :p . Ik drink bijna een liter per dag, heerlijk! :)

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Nou ja ik probeer gewoon wel wat af te wisselen natuurlijk maar Omnou de hele dagspugend rond te brengen neee.. maar het gaat al beter dat wel.. Maar melk werkt het beste, ik probeer ook een glas water tussendoor maar dat gaat nog maar net,
    Ik Ga morgen proberen om nog wat ander drinken uit te testen of het gaat..

Melk dus wel wat minderen is het advies. En 9maanden zal ik hetniet drinken haha. alleen zolang de misselijkheid sterk aanwezig blijft naast mijn medicijnen..

16. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik zou nu niet te moeilijk doen. Veel melk is op de lange duur niet zo'n goed idee, maar voor een tijdje zou ik vooral blij zijn dat er iets is wat je goed verdraagt.

Toch grappig dat het voor iedereen zo anders is. Ik drink normaal best veel melk, vind het echt lekker, maar heb nu al weken geen melk meer gedronken.

17. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zou het gewoon nemen als dat werkt met de misselijkheid. Neem aan dat je verder weinig kan verdragen en binnen kan houden. Op dit moment heb je waarschijnlijk genoeg reserves in je lichaam.

Verder de rest van de zwangerschap proberen alles binnen te krijgen wat je nodig hebt.

18. me83

me83 Niet meer actief

teveel van iets is nooit goed.. ikzelf dronk meestal een glas of 2 a 3 toen ik zwanger was..luste alleen geen thee.. dus dat viel mij wel mee

miss kan je ook smoothies maken obv melk? en dan met fruit mengen zodat je toch ook wat meer andere dingen binnen krijgt.. water met schijfje citroen is ook lekker..

en wat ik heerlijk vond(miss jij nu niet maar dat komt wel weer) een groot glas vol ijsklontjes..sinaasappelsap en beetje grenadinesiroop.. smaakt naar raketjes:D

19. kima

kima Bekend lid

Nov 15, 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Sinds mijn zwangerschap drink ik ook elke dag wel een pak leeg (is 1 lt) soms meer.
    Vind het heerlijk, en er van aangekomen ben ik ook niet zit in week 37 en nog geen 10 kg aangekomen terwijl me kind groot is. ;)

20. Steph80

Steph80 Bekend lid

Apr 26, 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mijn verloskundige is het niet goed om teveel melk te drinken, melk is bedoeld voor baby's en niet voor volwassenen omdat voor volwassenen de melkzuurmoleculen (o.i.d.) te groot zijn om te verteren. Ook vertelde me ze dat in landen waar vrijwel geen melk gedronken wordt er minder darmkanker voorkomt.

Share This Page