Hoi Dames, Ik heb deze topic even hier geplaatst omdat ik niet zo goed weet waar ik hem elders kan plaatsen. Heb ook het idee dat ik hier de meeste reacties zal krijgen Mijn zus is met 32 weken opgenomen gisteravond in het ziekenhuis met (eventuele) HELPP syndroom. Ze heeft vandaag allerlei onderzoeken en dan bepalen ze vandaag of ze wordt opgenomen tot 37 weken en dan wordt ingeleid. Of dat ze met toezicht (vaak controles) naar huis mag. Nu ga ik vanavond langs en zou ik haar graag een mandje willen geven met spulletjes. Maar ik weet niet zo goed wat ik daar in zou moeten doen. Ik kom niet verder dan douchegel en deo Heeft iemand leuke tips/ideeen? Groetjes, Zonstraal
Als eerste veel sterkte voor je zus en jezelf. Hopelijk hoeft ze niet te blijven en kan ze met controles weer naar huis. Voor in het mandje: Leuk tijdschrift Spannend boek om de tijd te verdrijven (of een ander boek, waar ze van houdt) Wat nieuwe make-up spulletjes (als ze dat gebruikt) Chocolade of andere lekkere dingen om te knabbelen Dat is even wat me nu te binnen schiet.
Lief! Zou er zeker wat te lezen in doen. Misschien ook een pak lekker sap, goede afwisseling met wat ze in het ziekenhuis aanbieden.
Ik zou er lekker wat te drinken in doen, wat lekkers om te eten (tussendoor krijg je nogal snel trek). Ook lekker wat fruit erin, appels, madarijnen. Een fijne pyjama misschien? een goed boek/tijdschriften. Eventueel een dagboek met een lekkere pen, zodat ze al haar gedachtes kwijt kan...En een klein knuffeltje (wat voor de baby is) dat ze toch een beetje iets heeft om vast te houden 's nachts en wat haar 'steun' kan geven. Klinkt stom, maar dat vond ik zelf heel fijn.
Mooie bloemen, een boek, doucheschuim, lekkere pantoffels, een tijdschrift, dat zijn dingen die ik zelf fijn vond. En neem bv uit het ziekenhuisrestaurant een lekkere verse jus of lekkere thee mee, ik snakte echt naar iets lekkers te drinken. Hopelijk mag je zus snel naar huis!
Ooh dames dank jullie wel! Ik heb hier zeker wat aan! Een goed boek is een goede want ze houdt erg van lezen. Daarnaast lekkere dingetjes ... stom dat ik daar niet opgekomen ben zou ik ook lekker vinden als ik daar lag. Ik krijg mijn mandje nu wel vol en compleet. Bedankt voor de snelle reacties
Misschien nog iets van muziek? Als ze een mp3speler heeft dat je die voor haar volzet met allerlei muziek die ze fijn vindt om te luisteren?
Een paar lekker warme sokken, wat te lezen, puzzelboekje en creme/bodylotion-> ik kreeg nl een gruwelijk droge huid van de lucht in het ziekenhuis. Evt een lekker geurtje om het zo naar jezelf te laten ruiken? Wat lief van je dat je er aan denkt! Wens je zus sterkte.
weetje wat een aanrader is: destressing douchmousse van de hema en destressing bodybutter is echt heerlijk!
Ik miste destijds mijn zwangerschapsverslavingen van thuis; ijsbergsla! Maar ook mijn cola'tje bijvoorbeeld. Die maffe dingen die ze daar niet hebben en ook echt niet voor je gaan halen En ik miste de 24-uur service. Je bed niet uit mogen, maar zin hebben in een koekje. Dus eh.. als je het op kunt brengen, zorg dat je 24 uur per dag stand by kunt staan. Heel veel succes en hopelijk mag ze naar huis!
pakjes drinken, koekjes (per stuk verpakt liga ofzo), tijdschrift, doktersroman , notitieboekje om ervaringen op de schrijven omtrent zwangerschap, puzzelboekje, labello (pokke airco daar...)
en een hele lekkere grote zachte onderbroek, dat is mega grappig en dat heeft ze straks ook echt nodig
Oh ja een lekkere handcreme! Ik kwam thuis na twee weken en de vellen hingen erbij van het vele handen wassen, had inderdaad ook een superdroge huid.
Hoi Dames, bedankt voor jullie leuke em grappige reacties! Ben net bij haar geweest en het ging op zich wel goed. Ze mag nog niet naar huis omdat ze aan het kijken zijn of ze haar daar willen houden. Ze heeft een hoge bloeddruk (onderdruk 90) en ze houdt vocht vast. Daarnaast hebben ze een spoortje eiwit in haar urine gevonden. Ze moet nu 24 uur haar plas bewaren en daarna gaan ze het onderzoeken op eiwit en als dit positief is moet ze tot 37 weken blijven. Anders mag ze naar huis met om de dag melden bij de Gyn. Ga dus morgen even de stad in (heerlijk met deze drukte) om de mand samen te stellen. Weet al dat ik een boek ga halen, douchel en creme van de Hema, labello, zak snoep Jamin, pakjes drinken etc.