Thuisstudie

Discussion in 'De lounge' started by Blub69, Jan 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Ik wil dolgraag een thuisstudie/avondopleiding gaan volgen in de richting medisch secretaresse. Maar behalve het grote prijsverschil en wel of geen begeleiding kan ik weinig verschillen ontdekken. Ik zou overigens kiezen voor een opleiding met begeleiding.
    Zijn er hier dames die een thuisstudie/avondopleiding volgen of gevolgd hebben? Zo ja, bij welke aanbieder en is het goed bevallen? Is je 'erkende' diploma ook écht erkend bij werkgevers?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zelf niet , vriendin van mij wel via UWV geregeld.
    Zij doet 3 maanden over telefoniste/receptioniste en krijgt dan een erkend diploma van de cursus die ze gevolgd heeft met baangarantie! Dus denk dat zoiets wel erkend word bij werkgevers.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Vraag even goed na bij ziekenhuizen etc. hoe en langs welke opleidingsweg zijn mensen aannemen.

Mijn zusje had zich al bijna compleet ingeschreven bij zo'n thuisstudie-organisatie toen bleek dat de ziekenhuizen in Friesland alleen maar "afnamen" van de ROC's en dat de thuisstudie helemaal niet "gewild" was.
    Dus die inschrijving heeft ze gelukkig kunnen cancellen.

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Ik heb via de loi de opleiding doktersassistent gedaan, maar helaas niet kunnen afmaken omdat ik geen stageplaats kon vinden omdat iedereen contracten heeft afgesloten met roc. Enneh medisch secretaresses worden bijna niet meer gevraagd ivm de introductie van het epd. Ze vragen meer doktersassistenten.

5. Juleah

Juleah Actief lid

Nov 17, 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Je komt echt veel moeilijker aan de bak met een thuisstudie. Zelf een stageplek vinden is al moeilijk. Ik zou dan eerder kiezen voor een erkende deeltijdopleiding ofzo via het ROC.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Al die thuisstudies en avondopleidingen zijn wel erkend, maar een werkgever zul je er niet snel mee vinden. Ik doe nu een bbl opleiding apothekersassistente. Ik heb echt belachelijk veel apotheken gebeld of ze werk hadden omdat ik via de loi of nti een opleiding wilde volgen. Werk hadden ze niet maar iedere apotheek vertelde dat ze niemand zouden aannemen met zo'n opleiding. Dus ga naar een roc als je zoiets wilt doen.
    Ik ken trouwens iemand die een avondopleiding medisch secretaresse gedaan heeft en heeft nu na een jaar nog geen werk. Is ook niet veel vraag naar.

7. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Het is niet helemaal waar hoor, dat je met een thuisstudie niet aan de bak komt.

Je komt wel degelijk aan de bak.

Waarom? Omdat je discipline hebt laten zien.

Ik weet niet hoe oud je bent? Maar als je onder de 30 bent heb je misschien nog recht op studiefinanciering? Als je dit wilt, moet je heel goed opletten op welke opleiding je kiest, want dat krijg je maar bij een paar.

8. Tese

Tese Niet meer actief

Kim er zullen ongetwijfeld wel een paar bedrijven zijn die je aannemen maar dat zijn er echt maar heel erg weinig hoor. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. Zoals 1 apotheker zei die wel eens mensen met een loi papiertje had aangenomen dat het niveau vergelijkbaar is met een eerste jaars student. Onder de maat dus.

Share This Page