Wat moet ik doen ??

Discussion in 'Gezondheid' started by Hoop2016, May 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoop2016

Hoop2016 Lid

Feb 7, 2016
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Sinds maandag ben ik enorm verkouden. Mijn neus zit volledig dicht en slaap niet meer. Het is zo lastig op dit moment.
    Van de huisarts heb ik Rhinospray meegekregen, maar vandaag was ik bij de gyn en hij zei dat ik het niet mocht gebruiken...

Spoelen met fysiologisch helpt niet.
    Heeft iemand hiermee ervaring ? :(

2. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ik gebruik elke nacht een spray met xelometalizine anders kan ik niet slapen. Overdag moet ik het maar uitzitten... Ik had dit ook gedaan in m'n eerste zwangerschap

3. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Misschien gekke tip:
    iets scherps/kruidigs eten. Als ik bijvoobeeld Dorito's chili chips eet gaat mijn neus echt bijna altijd open!

4. Minty

Minty Bekend lid

Feb 5, 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Versnipperd uitje naast je bed. Doet echt wonderen!

5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,314
    10,281
    113
    Zoutoplossing en een fijn gesneden ui doet hier ook wonderen

6. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Xylometazoline in een lagere dosering? Die voor baby's? Is minder heftig dan die voor volwassenen.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Xyylometazoline heb ik ook gebruikt tijdens m'n zwangerschap. Was geen enkel probleem volgens mijn gynaecoloog. Volgens mij kan het je bloeddruk verhogen maar mijne was prima.
    Als je verkouden bent zou ik het gewoon gebruiken hoor. Wel na een week stoppen :)

8. Ninge

Ninge Bekend lid

Jan 27, 2016
    900
    123
    43
    Female
    Ik heb voor dat soort nachten in 1 neusgat kinderneusspray gespoten. Alleen in de avond. Ik heb het minder dan een week gedaan en ik heb er geen spijt van gehad. Ik heb een stuk beter geslapen.
    Ik ben normaal altijd heel netjes met alle leefregels en panisch over bepaald eten :) maar dit vond ik anders niet te doen haha.

9. Hoop2016

Hoop2016 Lid

Feb 7, 2016
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok bedankt voor jullie antwoorden!
    Ja ik heb ook een spray gebruikt. Ik mocht zelf de spray nemen voor volwassenen. Het onrustige gevoel van de verstopte neus schijnt erger te zijn dan de neusspray...

10. angel86

angel86 Actief lid

Apr 12, 2010
    179
    1
    0
    Pas maar op met neusspray ik kan er normaal na een week mee stoppen dan was mijn neus weer open ma deze keer na 2 wkn nog niet neus helemaal er aan gewend 2 klote nachten gehad om er af te kome gebruik nu zout oplossing

11. wwrr

wwrr Fanatiek lid

May 14, 2013
    1,280
    448
    83
    Ik heb maandenlang xylometazoline gebruikt, de kinderdosering in 1 neusgat 1x voor de nacht, anders sliep ik niet. VK en huisarts zeiden dat dat prima kan, kan echt geen kwaad voor de baby en verslaafd raak je op deze manier echt niet. Ben er ook zonder problemen in 1 keer mee gestopt. Door de zwangerschap gaat mijn neus gewoon dichtzitten zodra ik ga liggen, heel vervelend. Niks anders helpt.

Share This Page