Dag dames, Sinds maandag ben ik enorm verkouden. Mijn neus zit volledig dicht en slaap niet meer. Het is zo lastig op dit moment. Van de huisarts heb ik Rhinospray meegekregen, maar vandaag was ik bij de gyn en hij zei dat ik het niet mocht gebruiken... Spoelen met fysiologisch helpt niet. Heeft iemand hiermee ervaring ?
Ik gebruik elke nacht een spray met xelometalizine anders kan ik niet slapen. Overdag moet ik het maar uitzitten... Ik had dit ook gedaan in m'n eerste zwangerschap
Misschien gekke tip: iets scherps/kruidigs eten. Als ik bijvoobeeld Dorito's chili chips eet gaat mijn neus echt bijna altijd open!
Xyylometazoline heb ik ook gebruikt tijdens m'n zwangerschap. Was geen enkel probleem volgens mijn gynaecoloog. Volgens mij kan het je bloeddruk verhogen maar mijne was prima. Als je verkouden bent zou ik het gewoon gebruiken hoor. Wel na een week stoppen
Ik heb voor dat soort nachten in 1 neusgat kinderneusspray gespoten. Alleen in de avond. Ik heb het minder dan een week gedaan en ik heb er geen spijt van gehad. Ik heb een stuk beter geslapen. Ik ben normaal altijd heel netjes met alle leefregels en panisch over bepaald eten maar dit vond ik anders niet te doen haha.
Ok bedankt voor jullie antwoorden! Ja ik heb ook een spray gebruikt. Ik mocht zelf de spray nemen voor volwassenen. Het onrustige gevoel van de verstopte neus schijnt erger te zijn dan de neusspray...
Pas maar op met neusspray ik kan er normaal na een week mee stoppen dan was mijn neus weer open ma deze keer na 2 wkn nog niet neus helemaal er aan gewend 2 klote nachten gehad om er af te kome gebruik nu zout oplossing
Ik heb maandenlang xylometazoline gebruikt, de kinderdosering in 1 neusgat 1x voor de nacht, anders sliep ik niet. VK en huisarts zeiden dat dat prima kan, kan echt geen kwaad voor de baby en verslaafd raak je op deze manier echt niet. Ben er ook zonder problemen in 1 keer mee gestopt. Door de zwangerschap gaat mijn neus gewoon dichtzitten zodra ik ga liggen, heel vervelend. Niks anders helpt.