Hoeveel ml afgekolfde melk

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Mamma van Finn, Jul 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

Feb 23, 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik geef nu al zo'n 5 maanden volledige borstvoeding en dit gaat super. De laatste maand gaat alleen het kolven wat minder en kom ik niet op de hoeveelheid melk die ons zoontje per keer zou moeten drinken, daarom kolf ik vaker om zo toch de hoeveelheid voeding te krijgen.
    Ik vraag me alleen af hoeveel melk hij precies moet krijgen? Hij weegt nu ongeveer 7,5 kg en volgens het rekensommetje zou hij dan zo'n 245 ml melk per voeding moeten krijgen maar dit krijg ik nooit gekolfd (zelfs niet in meerdere keren want wanneer ik dan de volgende voeding weer moet kolven heb ik weer veel te weinig). Tot nu toe krijgt hij 190 ml melk en is hij tevreden hierna, maar op de dag dat hij bij mijn schoonmoeder is zegt ze dat hij er niet genoeg aan heeft. Nu begin ik er dus aan te twijfelen of hij wel genoeg melk krijgt of dat mijn schoonmoeder gewoon eigenwijs is ;).
    Ik hoop dat je me een antwoord kunt geven.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Hoi mamma van Finn,

Over welk rekensommetje heb je het? Iedere vrouw maakt andere melk met andere voedingswaarde. Het gaat niet om de hoeveelheid maar om hoe de baby het doet.
    Groeit hij goed en heeft hij voldoende natte luiers?dan mag je erop vertrouwen dat het goed is. Ongeacht hoeveel het precies is.

Als je schoonmoeder het gevoel heeft dat hij er bij haar wat te weinig aan heeft, zou ze eventueel wat meer kunnen geven. Eventueel een extraatje kunstvoeding kan natuurlijk ook. Best kans dat hij dat niet eens wil.

Kijk naar je baby en vertrouw maar op je eigen gevoel, dat klopt vast.

succes
    Linda

Share This Page