Hallo! Over een kleine maand begin ik weer met werken. De bv loopt prima, dus ik ben zeker nog niet van plan om te stoppen! Ik zal dus straks moeten gaan kolven op het werk, maar ik heb dus geen idee hoe ik dat ga aanpakken! Ik ga straks 3 dagen werken(ma-woe-do), en gemiddeld genomen werk ik van 10.00 tot 15.00 uur. Het is een half uur rijden naar mijn werk, dus ik ben van half 10 tot half 4 van huis. Zou ik het dan redden met 1 keer kolven? Dan voed ik mijn dochter nog voor ik naar het werk ga en meteen als ik weer terug kom bijvoorbeeld. En is een handkolf van Avent (die ik nu heb) wel aan te raden of is een elektrische kolf toch beter/handiger? Ik oefen nu 's ochtends wel eens met kolven en kolf dan ong. 90cc, is dit voldoende? En hoe zal dat straks gaan, die eerste werkdag? Hoeveel melk moet ik bijv. op voorraad hebben? Dus nou ja, om een lang verhaal kort te maken: hoe pak ik dat kolven het handigste aan?
hoi soms duurt het even voor we een antwoord kunnen geven. We doen dit werk naast onze (drukke) baan en ons gezin. Graag begrip hiervoor! Fijn dat je BV goed loopt en goed dat je van plan bent om te gaan kolven. Het kan zo zijn dat je het gaat redden met 1 keer kolven, je voedt dan vlak voor je weggaat en direct als je thuiskomt. Als ej dochter ook 1 voeding drinkt in die periode kom je mooi uit. De praktijk moet dat uitwijzen. Om een voorraad aan te leggen voor de eerste week kunje nu af en toe wat kolven. 90 cc is een heel mooie opbrangst! Heb je haar al eens een hele voeding per fles laten drinken? Dan kun je inschatten hoeveel ze drinkt. Meestal drinken ze met 3 maanden wel meer dan 90 ml, wel 120-150 ml per keer. Maar als je nu regelmatig 90 kolft heb je een mooie vooraad. Een handkolf is prima, als je het teveel tijd vindt ksoten kun je een elktr. overwegen, maar dat hoeft dus niet. Kun je hier iets mee? Bij vragen hoor ik het graag weer. Mirjam
Hoi Mirjam, Sorry, ik wilde niet ongeduldig overkomen. Ik dacht even dat jullie deze vraag over het hoofd hadden gezien, omdat de vragen die na mij gesteld waren al wel beantwoord waren. Ik ben juist erg blij met jullie hulp, super gewoon! Dank je wel voor je reactie. Fijn om van jou te horen hoe of wat. Ik ben heel erg benieuwd hoe het straks allemaal zal gaan (nog even niet aan denken ) De tijd zal het leren!