Lichtgewicht baby 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SharonR, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Hoi dames,

Gisteren bij het consultatiebureau geweest voor de zes maanden-controle. Lucas weegt 6660 gram en is 66,5 cm lang. Niet bepaald een zwaar baby'tje dus, maar ik maak me er wel wat druk om. Veel heeft hij nooit gewogen en eten doet hij prima. Hij is alleen veel smaller dan andere baby's van zijn leeftijd.

Nog meer moeders?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hallo! *zwaai*

Terwijl onze oudste op de +1 lijn groeide, is onze baby steeds verder afgezakt. Ze is nu net 1 en woog 3,5 week geleden 7450 gram bij 71 cm. Met 6,5 maand woog ze 6350 gram bij 65 cm. Dus ja, klein meisje... Juist omdat onze oudste tegenovergesteld was, maakte ik me ook heel druk. En nog steeds wel af en toe. Maar ze is vrolijk en tevreden en alert en heb me er inmiddels bij neergelegd dat ze "gewoon" een klein fijn meisje is.

Ons CB zei eerst altijd "zolang ze haar eigen lijntje maar volgt" en toen ze dit niet deed (haar curve buigt eigenlijk al een jaar af), zeiden ze "zolang ze maar niet afvalt"... ;)

Ik blijf het wel in de gaten houden hoor, want ze moet nu toch echt een lijntje gaan volgen. Doet ze dit niet (terwijl ze best goed eet), dan ga ik terug naar de huisarts/kinderarts.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Groeit jouw baby wel op zijn eigen lijntje?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar hij is ook niet te licht toch? Volgt hij wel mooi z'n lijntje?
    Hier ook een smal dametje hoor, maar ik vind haar er goed uitzien, bepaald niet mager. Vorige week 5800 gram bij 63 cm. Dat zal dus over een maand ergens rond de getallen van jouw zoontje uitkomen.
    Past zijn gewicht en lengte bij jullie eigen verhoudingen? Zeker dan zou ik me niet druk maken hoor!

5. raspberry

En gemiddelden zijn niet voor niets gemiddelden he? Dat is omdat een deel van de baby's daaronder zit en een deel van de baby's erboven...

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje begon groot.
    Met 5 mnd 9 kilo en 71 cm.
    Toen werd ze ziek en viel flink af.
    Met 6 was ze weer wat aangekomen en was 8,5 kilo bij 74 cm.
    Ook een licht gewichtje.

Ze is lang ziek geweest en steeds flink afgevallen.
    Nu is ze nog steeds te licht.
    Maar de oorzaak was haar amandelen en die zijn verwijderd.
    Nu is ze niet meer ziek en eet voor 2.

Ze is nu 14,5 mnd en weegt maar 9,7 kilo bij 89,5 cm.
    Mijn lichtgewichtje.

Broers waren erg grof en groot en te zwaar maar kregen toen alleen volledige bv.

7. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    mijn dochter is nu al zwaarder als jouw zoontje.... :) zij volgt ongeveer het +2 lijntje ;)

8. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter weegt 6400 gram bij 54 cm (6 maanden). Eerst precies op de middelste lijn en nu eronder. De cb vond het niet verontrustend, ze zeiden dat ze het rond de 6 mnden wel vaker zagen. Ik geef volledige bv op verzoek en ze ging al gauw naar 6 voedingen per dag. Inmiddels zitten we weer aan de 2 nachtvoedingen (ongeveer 8 voeding totaal), dus misschien zit ze volgende maand weer goed op de middellijn. Ik maak me er niet druk om, ze is klein geboren (2900 gram) en is over het algemeen wel een tevreden kind.

Het enige vervelende is dat ik hele leuke kleertjes had gekocht tijdens de sale in de veronderstelling dat ze nu wel maatje 68 zou dragen maar de helft is nog te groot voor haar. Hoop niet dat ze het past in de zomer, want dan heeft ze er niets aan..:p

9. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Mijn dochter woog vorige week 7215 bij 66 cm.
    Ook een kleintje dus.

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Is dat klein? M'n zoontje woog destijds 7080 gram bij 65 cm en dat is gewoon gemiddeld.

11. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Valt wel mee toch.

Mijn dochter met 9 maand bijna 7400 gram en 68 cm.
    Bij zes maanden was ze 6300 gram en 63 cm.
    Ze volgt keurig haar eigen lijntje. Wel beneden gemiddeld, maar die moeten er ook zijn.
    Niet ieder kind is groot en zwaar.

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ook een lichtgewichtje.
    zijj woog met 6,5 maand 6100 gram, bij haar stagneerde de groei echt.
    nu was ze 2 weken terug 6620 gram en was ze in 3 weken tijd voor haar doen echt goed gegroeit.
    Maar ze is nu weer aan het kwakkelen dus ga morgen weer te wegen met haar en denk dat ze of weinig gegroeit is of afgevallen is, maar soms denkje zoiets en maken ze toch een groeispurtje dus we wachten.
    Ze is overigens 70 cm dus lang en mager.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter is vandaag 6 maanden en weegt zowat hetzelfde.Maandag naar het cb om te wegen.Ze begint nu wel meer spekkies te kweken op haar bovenbenen en een lekkere bolle toet te krijgen maar voorlopig is het een fijn baby'tje.Ze krijgt volledige borstvoeding en volgt netjes haar lijntje.Ik maak me geen zorgen.

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier ook een ukkepukje: afgelopen maandag was hij 6400 gram en 63 cm. Hij is nu 8 maanden. Hij zit al sinds zijn geboorte op de -2,5 lijn met lengete en gewicht. Drinken gaat moeizaam; hij heeft KMA, refluxklachten en heeft een lage weerstand. Dat komt zijn groei ook niet ten goede.

Onze dochter was en is gemiddeld qua lengte/gewicht. Altijd al geweest. Laatste controle 16kg bij 1m04

15. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hier de oudste qua lengte tegen de +2 aan, qua gewicht op de middellijn. Niet klein dus, maar 'babyvet' heb ik niet gekend tot de tweede kwam.. hij was bij de geboorte lang en slank, en is dat inmiddels al twee jaar gebleven. En hij eet echt veel, meeste mensen schrikken als ze horen wat hij naar binnen werkt op een dag:p
    Zou me geen zorgen maken hoor!

16. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties. Hij volgt zijn eigen lijntje gelukkig wel en hij is vrolijk en tevreden. Ik maak me alleen een beetje zorgen, omdat hij altijd zo smal is geweest en ik andere baby'tjes zie die veel zwaarder zijn. Hij zit qua lengte nu in maat 68, maar kan al zijn maat 62 en soms zelfs nog 56 aan! Fijn om te lezen dat veel van jullie het herkennen. Ik voel me soms zo opgelaten bij het consultatiebureau als ik hem op de weegschaal leg. Ze zitten zo op dat gemiddelde te hameren dat ik er onzeker van word.

17. Jamie1983

Jamie1983 Niet meer actief

Mijn dochtertje was met 6 maanden 62 cm en woog 6265 gram. Niet echt groot/zwaar dus, maar ze volgt mooi haar eigen lijntje en op `t cb zijn ze helemaal tevreden:).

@ CenM: heel herkenbaar! M`n dochtertje is nu 8 maanden en heeft maat 62/68 en ik heb nog wat hele leuke dingen liggen in maat 74. Alleen zijn ze eigenlijk voor de winter.... Ben benieuwd wanneer ze deze aan kan:p

18. Behappy

Behappy Niet meer actief

Woow lichte babys idd.. mijne is nu al rond de 6, 5 kg !!
    Dat word dan een flink beertje denk ik zo

19. raspberry

Je hebt toch gewoon dikke en dunne mensen? Dat is bij baby's soms gewoon al zichtbaar, de bouw die ze de rest van hun leven zullen hebben :)
    Niks om je zorgen over te maken.
    Caitlyn is hier qua gewicht dus ook een stukje lichter dan ze zou mogen zijn nog, maar ik vind haar totaal niet mager. Dat vond ik van onze oudste al niet, die in dezelfde verhoudingen groeide, maar wel wat steviger was, maar zelfs Caitlyn is echt niet mager. Sterker nog: ik vind andere baby's dus vaak erg dik... :)
    (Niet overigens dat ik dan wat mis vind aan die baby's, alleen als ik dan foto's zie bijv. dan is dat veel meer baby dan ik gewend ben).

20. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn jongens waren erg dikke babys en tot hun 4 erg zwaar geweest.
    Het zegt dus niet omdat je kindje te zwaar is dit hun groei blijf zijn.
    Eenmaal dik altijd dik gaat hier dus niet op.

Hij ij nu net 5,5 jr en 1m39 bij 31 kilo.
    Niet dik maar eerder dun nu.

Ik woog met een jaar oud ook nog geen 8 kilo hoor.
    Ik was 68 cm en 7 kilo met 1 jr.
    Als je me nu ziet haha niet te zien dat ik erg klein en licht was.

Deel Deze Pagina