tegen het misselijke aan

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sjaam, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,
    Ik ben nu 7 weken zwanger en heb de laatste week het idee dat ik misselijk ga worden, maar het zet niet door. Weet niet hoe ik het anders moet omschijven.
    Krijg af en toe van die vlagen van misselijkheid, maar hoef niet over te geven. Eet ook weinig wat ik de hele tijd zo`n soort brok in mijn keel.
    Wie herkent dit?

2. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik herken dit gevoel wel van de eerste weekjes in de zwangerschap. Bij mij hielp het wel om steeds een heel klein beetje te eten (koekje, cracker), waardoor dat vage misselijke gevoel weg ging. At ook als ik eigenlijk helemaal geen zin had, omdat ik wist dat het me hielp.

In de 8e en 9e week trouwens nog wel echt misselijk geworden met overgeven. Maar heeft gelukkig maar kort aangehouden. Nu af en toe nog een dagje middelijk

3. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Heel herkenbaar. Ik ben nu 7 weken zwanger en sinds 2 dagen echt misselijk. Vanmorgen had ik bij elke hap het idee dat het er zo weer uitkwam maar overgeven hoef ik niet. Ik heb ook steeds een raar gevoel in mijn maag. Normaal ben ik een lievhebber van koffie maar dat krijg ik ook niet meer naar binnen :( alleen van de geur word ik al niet goed. Daarom drink ik nu Rooibosthee en als ik misselijk ben probeer ik toch een broodje te eten. Dat helpt toch wel even...

4. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    bij mij heb ik af en toe vlagen dat ik idee heb dat ik misselijk word maar neemt gauw weer af gelukkig.

5. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    heel herkenbaar,had ik ook toen ik 7 weken zwanger was.
    Inderdaad kleine beetjes eten zodat je maag altijd gevuld is wil wel helpen
    suc6 ermee ;)

6. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ja Sjaam, ook hier héél herkenbaar. Ik hoef niet over te geven maar móet echt eten (beetjes) om niet misselijk te worden van de lege maag. Koekjes helpen bij niet, warm eten gek genoeg wel. Een paar happen is al genoeg.

Beetje raar, neem nu dus 's morgens (sorry :oops: ) wel eens hap of wat warm eten voor de vulling, werkt prima!
    Ik eet dus niet echt meer maar wel vaker...

Succes, ik drink ook kleine slokje cola tegen het misselijke!

7. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Idd, zoals de dames zeggen, je moet iets in je maag hebben. Ik heb het nog altijd, als ik niet eet en ik honger krijg kan ik behoorlijk onwel worden.

Dus proberen steeds kleine beetjes te eten.

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoihoi,

ik herken het ook. Sinds een paar dagen ook wat onpasselijk na het avondeten.
    En sommige smaken lijken opeens heel sterk, en sommige dranken vind ik opeens te zoet en ik doe er water bij.

Dat gevoel van een brok in je keel had ik al voor NOD. Nu af en toe een dagje dat ik het weer heb, vervelend.

Groetjes!

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik kan me bij de club aan sluiten, sinds vandaag kots misselijk pffff ben nog niet aan t overgeven maar voel me niet prettig dat kak ik wel vertellen!

10. Caarie

Caarie Lid

3 nov 2008
    27
    0
    0
    Hey, ik sluit me ook hier bij aan! Heb ook bijna constant zo'n raar gevoel in mijn buik en moet ook echt optijd eten! Anders heb ik het gevoel dat ik moet overgeven! Tot nu toe gaat het nog elke keer net goed haha!

11. Kaatje1980

10 okt 2008
    87
    0
    0
    Ik heb er nog geen last van en hoopte het ook niet te krijgen, maar als ik het hier zo lees wat niet is kan dus nog komen! Helaas!

12. Oki

Oki Lid

21 nov 2008
    16
    0
    0
    hoi,

heb gisteren vd huisarts zetpillen voorgeschreven gekregen; emesafene.
    Heb er gisterenavond 1 genomen en voel me al een stuk beter. Was ook zo misselijk. wil ze niet te vaak nemen, alleen als het niet meer gaat.
    Heb het via de huisarts gekregen. Ik was ook zo beroerd en ik weeg al niet zoveel (58 kg bij 1.72).

Groetjes ODette

13. aruna

aruna Actief lid

14 nov 2008
    205
    0
    0
    beveren
    ik heb het al ver 2 weken :( om zot van te worden! en weet nog niet eens zeker of ik wel zwanger ben! :(

14. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb bij de reformwinkel gemberpillen gekocht. 2x per dag 2 innemen en ik moet zeggen dat het werkt. Ook eet ik de hele dag door crackers, zodat ik geen lege maag heb. Helpt ook een stuk.
    Alleen in avond tijdens het eten word het bij mij heel erg en krijg ik geen hap door mijn keel. Maar goed, nog een paar weken als het goed is.
    Succes allemaal

15. Zen88

Zen88 Lid

26 nov 2008
    18
    0
    0
    Ik heb nu echt sinds een paar dagen echt in de ochtend de misselijkheid. Dat echte hangover gevoel. Ik probeer dan wel wat te eten maar daar wordt het echt niet beter van. Na de middag is het dan over, maar dan heb ik het volgende probleem dat ik gewoon doodop ben en alleen nog maar wil slapen. Om gek van te worden

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik sluit me aan!

Toen ik 5 weken zwanger was kreeg ik er last van... dit is dus de 4de dag.
    Hele dag zo een licht misselijk gevoel in mijn buik... moeilijk te omschrijven.
    Heb ook nergens trek in, ben ineens echt een moeilijke eter en trek overal een vies gezicht bij.

Mensen begrijpen het ook totaal niet.
    Ze snappen echt niet dat ik daar NU AL last van kan hebben, met nog niet eens 6 weken zw.schap.

Ze zeggen: je moet er niet teveel aan denken/over praten...dan voel je het ook niet zo.

Nou.............het zit echt niet tussen mijn oren!

17. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hallo meiden,

Ik herken dit ook hoor! Zo'n brok in mijn keel de hele dag en inderdaad 's avonds na het eten echt misselijk en BOEREN! Men...als ik opsta begint het al! Maar mijn verloskundige ( waar ik gisteren voor het eerst was...hihi!) zegt dat het alleen maar goed is, dan betekent het dat je hormonen ook echt aan het werk zijn! Dus...niet leuk maar wel nodig!
    Ik vind de LU tussendoorcrackers erg lekker en helpen goed...
    Hou vol meiden!
    Liefs, Pluis

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Vanochtend na het opstaan heb ik een kom volle yoghurt gegeten (met wat suiker en handje vol frambozen erin)

En het helpt wel!

Het verlicht direct!

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb de laatste paar nachten dat ik af en toe wakker word van een soort misselijk gevoel. Het voelt een beetje als een kruising tussen misselijkheid en kramp.
    Ik trek dan mijn benen helemaal op tegen mijn buik en dan wacht ik tot het weggaat. Het duurt steeds ongeveer iets van een kwartier of half uur en dan gaat het weer over. Dit heb ik dan zo'n 2 of 3 keer per nacht.

Is dit een normaal gevoel?

Overdag ben ik niet misselijk maar soms heb ik een beetje een weeïg gevoel in mijn buik.

Deel Deze Pagina