Hoi meiden, ik heb net mijn eerste menstruatie achter de rug, en ik zou graag weten op wat voor soort cycli ik kan wachten. Hadden jullie de eerste rondes een langere, of juist kortere cyclus? Of was het al vrij snel regelmatig, als voor de zwangerschap? Even voor de duidelijkheid, ik heb het dus over cycli tijdens de borstvoeding (voor als dat af mocht wijken van menstruaties zonder bv). Bedankt!
Hier de eerste keer met 5 maanden, daarna 3 week later weer. Beide keren vrij weinig. Vanaf toen cyclus van 27-31 dagen.
Bij M werd ik na 12,5 maand ongesteld, bij de eerste cyclus had ik een hele korte luteale fase (5 of 6 dagen), daarna normaal. Nu heb ik het gevoel dat ik binnenkort ongesteld ga worden (bij M werd ik 9 jan ongesteld, wie weet: nu weer ...)
Het is echt bij elke vrouw anders, er valt niet echt peil op te trekken. Bij mij voelde ik bij beide kinderen met 21 maanden een eisprong, werd daarna netjes na 2 weken ongesteld en had meteen weer een superregelmatige cyclus (28 dagen, elke keer 's avonds rond 18 uur).
Hier na 8 maanden voor het eerst ongesteld en toen 30 - 34 en nu zit ik op dag 32 en ik denk dat het nog wel een paar dagen duurt nu. Dus tot nu toe elke keer langer. Voordat ik aan de pil ging schommelde het tussen de 4 en 5,5 week.
Ik was na 7 weken alweer ongi, maar nu 6,5 week na eerste ongi nog niks, dus hier nog geen regelmatige cyclus.
na 6 maanden was ik weer ongesteld, meteen regelmatig, maar de eerste twee keer wel veel minder dan nu.
nou dan wacht ik maar geduldig af . Ik voel me nu beroerd, duizelig, rugpijn, buikpijn... maar het is denk ik nog veel te vroeg om weer ongesteld te worden. Bedankt voor jullie reacties weer!
Hier bij 9 mnd voor het eerst weer, daarna zeer onregelmatig. Debk dat het feit dat we vanwege Thirza's KMA toen terug moesten op volledig BV ook niet echt daaraan hielp trouwens... Uiteindelijk een half jaartje geleden eindelijk regelmatig geworden, nadat ik met visoliecapsules was begonnen... Weer een strakke cyclus van 28 dagen toen.
hebben jullie voor de rest geen buikpijn? heb nu al bijna een week lang verspreid over de dag heen soort kramp achtig, ongesteldheidsgevoel of het zijn mn darmen. kan het niet plaatsen. ik heb wel een eisprong gehad voor het eerst een week voor de kerst ongeveer. maakt me een beetje onzeker..ben gelijk bang dat ik zwanger ben dat mag namelijk echt niet gebeuren, dan word ik echt gek. beetje veel aan de hand hier op het moment, en het is hoe dan ook te snel, en ook me b.i is nog niet helemaal weg. dus misschien dat ik daarom spoken zie of is het normaal om buikpijn te hebben met bv?
ik heb ook wel last van mn buik ja, sinds een aantal dagen. Mijn man zegt dat ik zwanger ben... wishfull thinking denk ik dan . Maar Silly, als je je eisprong al voor kerst had, dan zou je nu toch al ongesteld moeten zijn? Heb je al een testje gedaan, of heb je normaal gesproken hele lange cycli?
nou ik voelde voor het eerst weer dat het aan het steken was in mn buik voor de kerst zeg maar. normaal me eisprong dus (in ieder geval, dat dacht ik altijd). ben nog niet ongesteld geweest sinds ik bv geef dus heb geen idee. heb voor de zwangerschap van mn zoontje niet een 'normale' cyclus gehad (gelijk zwanger) dus weet het niet. met drinken van hem doet het meer zeer bij mij.. ah word echt gek als het zo is. misschien toch maar een test doen..
nog geen cyclus hier!! Vorige keer pas na het stoppen met bv...dus na 1 jaar heerlijk... Nu dus ook nog niet maar soms wordt ik er onzeker van want ik heb krampen en ben wel eens misselijk maar wordt niet ongi...dan denk je wel eens ... ben ik zwanger?!
@Silly hier dus ook!! Ik wordt er ook gelijk "bang" van.....kan het me niet herrineren van de vorige keer namelijk....
ja hier allebei behoorlijk de zenuwen ervan. ik ga zo naar de apotheek om maar een test te halen. dan weten we in ieder geval wat. op dit moment speelt er heel veel met mn zoontje van 3 maanden dus heb al genoeg aan mn hoofd. ben benieuwd, en zenuwachtig
hier verklaard vriend me voor gek hahaha, ik slik namelijk de cearzette en geef bv dus veel kans is er niet he!
Voor het eerst na precies 10 maanden. Dat was 8 december. Ik wacht nogsteeds op de volgende ongesteldheid En gisteren had ik (zeg maar op dag 34 ofzo) opeens tekenen van eisprong, dus Niet regelmatig nog En nee, wij zijn niet bezig voor spruitje #2 Daar ben ik echt nog niet aan toe op dit moment! Ben benieuwd voor jullie, meiden!