Beste Annemarie, Ons zoontje is bijna 4 weken oud. Omdat ik aan het begin het moeten afkolven en bijvoeden, hij dronk nog niet goed aan de borst, heb ik inmiddels veel productie. Ik ben echter al bijna 3 weken gestopt met nakolven en het vraag aanbod lijkt nog niet op elkaar afgestemd. Ik heb een enorme toeschietreflex, waardoor mn zoontje los laat na een paar minuten. Ik wacht dan tot de ergste stralen weg zijn en dan drinkt hij wel weer even. Ook heeft hij krampen tijdens en na de voeding. Ik geef al maar 1 borst per keer en kolf deze wat voor met de hand, zodat de meeste voormelk al weg moet zijn. Hij groeit ong 300 gr per week. Hij drinkt 8 x maar 5 min aan de borst. Ik heb hem weleens voor en nagewogen en in die vijf min haalt hij er tussen 60 en 110 cc uit..! Mijn vraag is of ik kan verwachten dat de productie afneemt? Mijn borsten voelen continu vol en zijn pijnlijk. Harde plekken masseer ik weg. Ik geef nu al 1 borst per keer, wanneer moet ik weer beide aanbieden? Alvast bedankt!!
Voelt je borst na de voeding wel soepel? In principe kan je best blijvend 1 borst per voeding geven, je kindje geeft dit wel aan.
Ja de borst voelt soepel na de voeding, al is hij nog lang niet leeg. Er zijn dan geen plekken meer te voelen.. De productie neemt wel af toch doordat ik nu 1 borst per keer aanbied? Op een gegeven moment zal hij dan aan gaan geven dat hij de ander er weer bij wil? Dankjewel!
IN principe zou ik dan inderdaad afwachten totdat de productie zelf afneemt. Eventueel zou je nog eens kunnen bellen met een vrijwilliger van VBN/LLL zodat je even heen en weer vragen kan stellen om het verhaal 100% duidelijk te hebben