Goedemorgen! Mijn zoontje is nu 15 weken oud en krijgt nog bv alleen nu sinds vorige week doet 1 tepel wat zeer tijdens het drinken niet altijd maar vaak wel. Maar sinds gister doet het wel echt pijn en dan nu vooral na het drinken of op het eind van de voeding. Ik voel mijn tepel nu echt continue. Meer mensen last van gehad of weten wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
Ik heb dat een periode gehad, en dan bleek het syndroom van raynouds te zijn. Dan slaat de tepel wit uit en krijg je een trekkende/zeurderige/branderig gevoel in je tepel (s) Ik heb er nu gelukkig geen last meer van. Misschien herken je het?
Ik zal er eens op letten of hij ook wit wordt.. Hij is nu meer rood en wat donkerder rood aan de onderkant. Hij is wel wat schuin na het voeden maar dat heb ik eigenlijk altijd al gehad maar heeft nooit pijn gedaan en hij dronk altijd goed. Lactatiekundige heeft toen ook meegekeken en zei als het geen pijn doet geen probleem. De branderigheid, trekkende en zeurende gevoel herken ik wel. Wat zou je eventueel aan dat syndroom kunnen doen?
Ik heb even gekeken maar kan niet zien dat het wit uit slaat.. Het is meer paars aan de onderkant. Gaat wel steeds meer pijn doen heb ik het idee. Voel nu continue mijn tepel en kijk zelfs een beetje op tegen de volgende voeding. Ik las ergens dat het ook spruw kon zijn? Maar merk bij mijn zoontje geen klachten. en mocht het wel het syndroom van Raynauds zijn.. Kunnen de klachten zich dan ook nog met 3,5 maand openbaren? Al moet ik zeggen dat het van een week of 9 pas echt helemaal pijnloos was. Daarvoor was vaak wel wat gevoelig maar goed draagbaar. Iemand anders nog een idee? Daarnaast lijkt mijn productie ook wel wat minder te worden.. Normaal kolf ik heel makkelijk af en nu blijf ik met 10 min steken op ongeveer 50 terwijl ik normaal zo rond de 130/150 heb.. Maar ik denk dat ik ook dat mijn eerste menstruatie eraan komt en heb erg veel gedaan afgelopen week en begin volgende week weer met werken dus misschien stiekem ook wat spanning en stress Maar het lijkt me niet dat daar ook je tepels pijn van gaan doen! haha Ik hoop op nog meer advies!