borstvoeding tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door eeneneen isdrie, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    hallo Teddy,

hoe bevalt je eerste week bij je nieuwe baas?:) nog gefeliciteerd hoor en ben blij dat je dit er nog naast wilt doen voor ons.

ik ben al een beetje aan het googelen geweest, maar kan niet echt veel vinden over mijn vraag, of ik moet helemaal verkeerd zoeken.;)

Maar, hoe zit het nou met borstvoeding tijdens de zwangerschap?
    stopt het sowieso met een x-aantal weken, of blijf je altijd nog iets produceren? kan je de zuivelbehoefte dan aanvullen met yoghurt, kwark, kaas of pap, of moet er ook echt melk gedronken worden? en moet het dan opvolgmelk zijn of kan je ook koemelk geven?

alvast bedankt voor je tijd!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

1e week bij nieuwe baas is goed bevallen, dank je!

Ik ken meerdere moeders die de hele zwangerschap hebben gevoed en daarna twee kinderen aan de borst hebben. De hoeveelheid melk tijdens de zwangerschap is van persoon tot persoon verschillend. De 1e 3 maanden staat de produktie het zwaarst onder druk door de zwangerschapshormonen. Jouw zoon's melkbehoefte wordt steeds minder. Vanaf 12 maanden is 2x daags borstvoeding over het algemeen genoeg. Als je twijfelt of hij genoeg krijgt tijdens een evt. zwangerschap kun je altijd extra een bakje yogurt geven of volle melk (van de koe).

Veel plezier met zwanger worden ;)

3. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    ons pleziertje hebben we al gehad!;)

maar oke de eerste 3 maanden zijn het zwaarst dus qua melkproductie...
    ik heb net een dip gehad van mijn verkoudheid en kolven op werk was afgelopen week om te huilen:( ik kolfde 3 x per dag en totaal had ik 100 ml.... oke is toch weer een halve voeding! maar ik hoop dat zoonlief er meer uitkreeg:(

zoonlief had ook een dag of 2 een paar droge luiers, dus heb geprobeerd vaker aan te leggen, maar het boeffie vind het erg leuk om mama te bijten:D dus ik denk dat hij dan geen dorst heeft?
    hij lijkt wel echt goed te drinken nu. en ik geef wat vaker een paar slokken thee of water.

mijn kolfrecht verloopt deze week en het lijkt mij ook wel weer lekker om mijn gewone tas mee te nemen en mijn kolftas thuis te laten;)
    maar gaat mijn productie dat nu nog trekken? of is het wijs om dan toch nog 1 x per dag op werk te kolven? ondanks geirriteerde collegae;)

ik hoop hem te kunnen blijven voeden en eventueel te kunnen tandemen over 9 maanden... (pfff wat duurt dat nog lang!!!!:$)
    we vinden het allebei nog erg fijn!

maar heel fijn om te weten dat het wel mogelijk is, want ik zie veel verhalen dat de melk op is en dat het oudere kindje droog lijkt te drinken. dan ga ik me zorgen lopen maken of ik niet alvast een doos melkpoeder in huis moet gaan halen, want mijn zoon groeit al niet zo hard!;) we gaan ons best doen en ik houd hem gewoon in de gaten!

dankjewel!!!

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Normaal gesproken kan een lichaam na 9 maanden bv geven wel wat hebben, maar als je zwanger bent is dat een ander verhaal. Probeer in elk geval op de dagen dat je thuis bent je mannetje meerdere keren daags aan te leggen om zo aan zijn vochtbehoefte te voldoen. Zijn behoefte aan melk is minder groot dan in het begin. Kindjes met de fles krijgen rond de 9 maanden ook nog maar 2 voedingen.

Blijf je gevoel volgen, dat klopt vaak prima.

Deel Deze Pagina