Ontzettend gevoelige tepels.. :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jucade, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Pff ze doen zo'n pijn als ik me moet douchen. Heb mn handen er al boven zodat de stralen er niet op komen. Met afdrogen, als de handdoek er al langs schuurt zit ik tegen het plafond :( Het is al zo sinds mn zwangerschap en daarvoor had ik ook al mega gevoelige tepels.. Ik had gehoopt dat t wat minder zou worden als de bv goed op gang was, maar nee hoor.. t blijft t zelfde.. En ook als ik kolf.. het is een heel onprettig gevoel, tegen pijn aan. Men zegt dat t geen pijn hoort te doen, maar ik heb gewoon hele gevoelige tepels. Ik smeer ze 1x per dag in met purelan maar niks helpt.. Wie heeft dit ook?? Ik ga echt met tegenzin douchen en kolfen omdat ik weet dat ik dan weer een 'pijnlijk' gevoel krijg. :(

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Herkenbaar meid.

Ik heb ze pas nadat ik tepelhoedjes gebruik weer gewoon. Erg gevoelig en bij het douchen soms te pijnlijk.

Voor mij werken die super. Maar ik weet ook dat het heel anders kan zijn bij tepelhoedjes en dat er veel tegenstanders zijn.

3. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Is het geen spruw/candida? Ik heb dit namelijk ook en heb een candida infectie. Zie je bij je tweeling ook bepaalde symptomen? Een witte laag op de tong, witte vlekjes aan de binnenkant van het mondje, onrustig drinken, vaak loslaten?
    Als dat zo is moet jij miconazolcreme smeren op je tepels en je tweeling een nystatine kuurtje oid.
    Sterkte ermee!

4. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Jaaaaa zó herkenbaar, had ik ook!!!
    Je tepels moeten wennen aan de bv, dat is nou eenmaal zo.

Ik douche-te de eerste weken gewoon met mn BH aan! :D
    Je merkt vanzelf wanneer die gevoeligheid minder wordt.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken!

5. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hai meid,

ik heb het nog steeds en ik kolf alleen maar 3 keer per dag. Nu is het voor mj wel uit te houden, maar in het begin was het vreselijk. Mijn tepels zijn gewoon heel gevoelig net als bij jou. Ik heb de lactatiekundige gevraagt en die zij dat ik Raynoud heb, een aandoening die ook met winterhanden en voeten te maken heeft. De doorbloeding van mijn tepels is slecht en na het kolven zien ze een tijdje erg wit. Ik leg dus niet meer aan.
    Ik had hetzelfde bij Elin en heb toen 6 maanden gekolft, pff zware hobby;) Sterkte he!

Liefs Selma

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb ook last gehad van Raynauds (vaatkramp). Of je door de grond gaat!
    Maar het kan ook spruw zijn.
    Ik zou gewoon eens een afspraak maken bij een lactatiekundige.

7. venece

venece Lid

26 dec 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hetzelfde probleem, ben bevallen in het ziekenhuis en moest daar een aantal dagen blijven. dit had als voordeel dat er een goede controle op de borstvoeding was.
    Mijn borsten waren na de 2-de voeding al helemaal stuk. en moest toen gaan kolven, (ook om de productie op gang te brengen.) Er werd tegen mij gezegd dat ik na elke voeding/kolf beurt de purelan moest smeren. tot het weer beter ging en minder gevoelig was. (ik deed het ook na het douchen.)
    daarna moest ik het alleen nog maar smeren zodra het gevoelig was.

het heeft bij mij wel goed geholpen. het komt nog wel terug maar is ook zo weer weg.

ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het werkt
    succes

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    6 weken is de magische grens..
    tot die tijd had ik ook zulke gevoelige borsten..
    maar echt het wordt beter!!!

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het is toch spruw.. balen.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    o ja, dat is inderdaad balen.

11. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Wat vervelend, succes. Ik weet hoeveel pijn dat kan doen.

Deel Deze Pagina