hey hey, nou het onderwerp zegt het al, ik ben gisteren namelijk bij mijn vk. geweest en ben er dus achter gekomen dat ik Rhesus C Negatief getest ben. heeft iemand hier ervaring mee? verder heb ik vrij veel klachten vanuit mijn schaamstreek wat me zo naar mijn linkerbeen en rug intrekt. gisteren alles voor gelegd bij de ass. van mijn vk. maar ben er niet veel wijzer van geworden. het begint iedere dag steeds meer pijn te doen dus bij deze ook meteen de vraag of er hier verder nog iemand last van heeft. Groetjessss
Bij rhesus C en/of D negatief wordt er met 27 weken zwangerschap bij jou bloed geprikt. Daaruit kunnen ze zien of de baby positief of negatief is. Als de baby C positief is dan krijg jij twee keer een prik met antistoffen, als de baby ook C negatief is dan gebeurt er niks. Ik heb zelf bloedgroep O negatief, maar mijn zoontje heeft ook negatief dus ik hoefde geen prikken. Gelukkig maar, want ik ben heeel bang voor naalden
Ohw ok k hoop maar dat onze kleine uk dan ook negatief is Bedankt in ieder geval voor een beetje meer info! Stelt me weer ieets meer gerust Groetjes i
c-negatief heb ik ook. Maar is niet erg hoor. Dit doen ze pas sinds augustus ofzo. Heb vorige week bloed geprikt, had gister een afspraak bij vk, had nog geen uitslag binnen. Maar die zei, dat sinds ze dit controleren er nog nooit wat uitgekomen is. Resus D negatief is veel belangrijker zei ze.
Rhesus-c is inderdaad niet zo erg.Ik heb het ook. in week 27 opnieuw geprikt en dan kijken ze of je antistoffen aanmaakt tegen de baby. De vk hier zei dat ze het nog niet tegen waren gekomen dat er iemand antistoffen heeft aangemaakt, ik had het ook niet. En als je het wel hebt dat stelt het niet zoveel voor. Kwam op mij over dan dat ze het dan gewoon weten. Rhesus-d is een ander verhaal.
Heb gisteravond bij de combinatie echo te horen gekregen dat ik reshus c negatief ben. Moet van de gyn inderdaad met 27 weken weer bloed prikken om te kijken of ik anti stoffen tegen de baby maak. Als dat het geval is dan gaan ze bloed prikken van mijn man om te kijken welke bloedgroep hij heeft en wat de baby dan zou hebben. Is het foute boel dan houden ze alles in de gaten. In het ergste geval moeten ze de baby tijdens de zwangerschap behandelen ( die zou dan bloedarmoede hebben), of eerder inleiden/ keizersnee. Kortom maar afwachten tot 27 weken en dan zien we wel hoe het gaat. Bij de zwangerschap van mijn zoontje was hier nog niets over bekend en hij heeft het ook overleefd.
Ik ben rhesus d negatief en krijg ook met 27 weken een bloedtest naar de bloedgroep van de baby. Positief krijg ik een prik met 30 weken, na de bevalling bloed van de navelstreng, weer positief krijg ik nog een prik. Bij mijn dochter kreeg ik bij 30 weken sowieso de anti d prik. Toen konden ze pas na de geboorte aan de hand van de navelstreng het bloed van de baby testen. Zij bleek positief bloed te hebben dus kreeg ik nog een prik. Tip: Als je de prik moet krijgen, met je tenen wiebelen. Het is geen pijnlijke prik maar kan soort van spierpijn geven.
ik heb ook resus c negatief en over 8 weken gaan ze ook bloed afnemen om het te controleren en verder heb ik bloedgroep a
Ik ben ook C negatief en maak geen antistoffen aan gelukkig. Komt ook bijna nooit voor en als het wel het geval is dan is er een kans dat je kindje bloearmoede krijgt. Geen zorgen dus. En de pijn die je hebt komt daar niet van lijkt me, volgens mij heeft dat er niets mee te maken. Even je VK bellen, want ik denk dat er een andere oorzaak is.
hey hey, thnx voor jullie reacties allemaal beetje gerust stelling is altijd welkom he @ juenco: ja die klachten komen indd ergens anders vanaf en heb het gisteren bij de assistent van mijn vk. voorgelegd maar kreeg niet het idee dat ze er iets mee deed. dus even afwachten wat volgende week ons brengt anders bel ik mijn vk gewoon even op. groetjes
Heb vandaag hetzelfde te horen gekregen o positief en rhesus c negatief.. Vond het allemaal maar een beetje spannend klinken kreeg er ook vrij weinig uitleg over van de vk, ze deed het een beetje af met Ohhh gewoon nog een keer bloedprikken, in de gaten houden. Blij dat ik hier nu wat meer lees, stelt wat gerust
Ff ter geruststelling (ben ook C rhesus negatief), ook al is je baby positief je krijgt dan GEEN prikken, dat is alleen bij Rhesus D. Het enige wat ze doen, als jij en je baby onderling verschillen, is dat je een extra groeiecho krijgt om de baby in de gaten te houden.
Oh ik dacht dat je standaard moest prikken met 27 weken. Heb mijn formulier al meegekregen, ik snap ook helemaal niets van wat het inhoudt. Ik ben rhesus C negatief.
Je moet wel bloed prikken (dan kijken ze of de bloedgroep van je baby afwijkt van die van jou), maar je krijgt geen injecties (zoals bij Rhesus D), dat bedoelde ik . Volgens mijn vk volgt er alleen een extra groeiecho waarmee ze de baby in de gaten houden, mocht mijn bloed afwijken via die van mijn ukkie. Overigens had ik het bij mijn dreumes hoogstwaarschijnlijk ook (2010), maar toen werd het nog niet nagekeken. Dus echt geen zorgen hoor, het is niks ernstigs, maar ze houden je dan wat meer in de gaten.
hey hey, nou dat bloedprikken met 27 weken is 1 ding wat vast staat en de rest laten we dan maar gewoon op ons af komen denk ik! zoalng het geen kwaad kan voor onze kleine uk vind ik het allemaal prima. thnx meide groetjes!
Hier heb ik bloedgroep o-negatief. En ook geprikt op de rhesus. D+C waren allebei negatief. Maar ons kleine meisje heeft ook een negatieve bloedgroep. Dus hoefde geen prikjes !
M'n vk zei trouwens ook dat er nog meer rhesus varianten zijn, maar dat ze daar nu (nog) niet op (kunnen) testen. En dat ze zodra ze dat wel kunnen, dit ook zullen gaan doen.