Gedrag partner

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisa27, 21 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ik moet ff wat kwijt;
    Ik ben nu 8 weken zwanger en vreselijk misselijk 24/7. Ik leef op vla en yoghurt maar veel meer krijg ik gewoon niet weg. Door de misselijkheid kan ik in huis ook bijna niks doen, waardoor mijn partner nu een stuk meer moet doen naast zijn fulltime baan. Ik snap absoluut dat het voor hem ontzettend zwaar is en ik heb al meerdere keren sorry gezegd dat ik niet veel kan. Hij zegt dan dat het niet erg is maar vervolgens klaagt hij wel steen en been elke dag. Ik moet continu horen hoe moe hij is en hoe druk hij het heeft etc, en daarnaast reageert hij vaak chagrijnig op de kinderen hierdoor. Hulp hoeven we niet te verwachten want niemand heeft tijd….. ik voel me zo schuldig elke dag.

2. Aloria

Aloria Lid

16 dec 2015
    90
    51
    18
    Vraag een jongere/tiener om wat centen bij te verdienen met stofzuigen, vaatwasser, wasmachine en afstoffen. Even briefje bij de lokale supermarkt, of je fam,buren even vragen voor hulp, al is het maar alleen stofzuigen.

Gelukkig ben ik niet heel ziek ben nu 8 weken en 4 dagen, moet het nog een paar weken verborgen houden voor we het gaan vertellen.

3. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Familie wil sowieso niet helpen dat heb ik al gevraagd…… en mijn man wil geen schoonmaker betalen zegt hij….

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Even uitgaande van niet willen, wel kunnen: hij kan kiezen, dokken of niet mokken! Hij houdt het zo zelf in stand terwijl hij er wel wat aan kan doen

Zeebra, Lies1611, wishfulthinking en 13 anderen vinden dit leuk.
  5. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Wat vervelend voor jullie allebei. Ik snap wel dat je man het even moet ventileren, het is ook pittig voor hem. Maakt het niet leuk voor jou dat hij zo klaagt. Kun je de kinderen kleine klusjes laten doen tegen een leuke kleine beloning? (Action is daar handig voor:pwerken met een sticker kaart?) En verder denk ik toch even uitzingen vrees ik en niet teveel van zijn gemopper aantrekken. Moet je zelf ook nog werken erbij? Anders deels ziek melden misschien om thuis iets te kunnen opvangen? Sterkte!

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Hij wou ook dit kindje. Dan had ie zelf maar moeten baren zeg ik altijd. Mijn man werkt ook voltijd en helpt gewoon mee en als ik te misselijk ben, ben ik gewoon boven als hij kookt en eet ik ook boven. Hij redt zich prima.

En de kids kunnen ook meehelpen. Onze oudste helpt ook mee tafel dekken en afruimen bv

7. Chechi

Chechi Niet meer actief

Wat ik mij afvraag: klaagt hij of verwijt hij jou iets? Dat zijn namelijk wel twee verschillende dingen. Ik vind namelijk dat hij best het recht heeft om te klagen, omdat het voor hem ook pittig is. Het is ook heftig om opeens in het huishouden vanalles te moeten runnen naast je baan. Het is wat anders wanneer hij jou iets verwijt. Zo klinkt het namelijk niet, maar vooral dat jij het vervelend vindt dat hij klaagt. Het klinkt alsof jij je schuldig voelt, want anders zeg je geen sorry en je maakt het jouw verantwoordelijkheid dat hij klaagt. Het lijkt dat wanneer hij klaagt jij daarmee hoort dat jij iets na laat en dat kan ook je beleving zijn ipv waarheid. Ik zou zeggen: trek het klagen je niet persoonlijk aan. Hij heeft ook het recht om even te klagen. Net als dat jij dat recht ook hebt in kader van misselijk, zwangerschapssymptomen etc.

Twoflowers, Septembre, chrystel73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Sorry allemaal dat ik even niet gereageerd heb. Ik was zo ontzettend misselijk en kon alleen maar slapen helaas. Ik heb goed met mijn man gepraat en hij zegt dat ik me niet schuldig moet voelen dus dat probeer ik nu ook maar. Tuurlijk mag hij het zwaar vinden, ik zeg ook vaak tegen hem dat ik heel goed snap dat het hartstikke zwaar is voor hem, maar ook voor mij…. En hij zegt bijvoorbeeld nooit tegen mij dat hij het vervelend voor me vindt oid…..

Chechi vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja, typisch geval dit. En dat bedoel ik eigenlijk helemaal niet negatief. Want jullie willen elkaar volgens mij best tegemoet komen en volgens mij snappen jullie elkaar heel goed. Dat is hartstikke fijn al.

Jij ervaart jouw gevoelens en klachten. Vreselijk en je mag absoluut klagen en om hulp vragen. Voor je man vergt het nu ook veel. Fulltime baan, huishouden wat hem zwaar valt.. de kinderen. Laat hem ook maar even ventileren maar trek het je vooral niet aan.

Hier vraag ik van man nu ook veel. Hoogzwanger. Fysiek heb ik het heel zwaar waardoor man geregeld ‘s ochtends 3 kinderen (van 5, bijna 3 en 1) klaar maakt, te eten geeft, op tijd naar de opvang brengt, naar school, zelf ook naar kantoor gaat en dan ‘s avonds gerust nog stofzuigt, dweilt en boodschappen doet. Ik hoor hem niet klagen maar merk zeker wel dat ie bijv onredelijk is of chagrijnig doet af en toe (tegen mij). Kan ik het hem kwalijk nemen!? Ik vind van niet.

Vergeet elkaar vooral niet soms even een dikke knuffel te geven en spreek ook je waardering uit. Dat kan echt heel fijn zijn om te horen voor - in dit geval - je man.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat wordt er soms trouwens hard gereageerd op de mannen. :p Zegt toch niks over hoe graag hij wel of niet nog een kind wil. :) Maar wij maken het hen ook niet altijd gemakkelijk. ;) het blijven mannen hè.

Nataly1972, Zeebra, lisa27 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Mooie reactie dit! Herkenbaar vanuit de eerste zwangerschappen. En nu is het andersom. Hij is al langere tijd ziek en ik doe werkelijk alles. Hij klaagt over het ziek zijn. Ik mag dan ook best af en toe klagen over hoe zwaar ik het vind. Ik doe dat wel bij voorkeur bij een vriendin of mijn zus, want tegen een vrouw klagen is gewoon fijner. Krijg je veel erkenning haha! En die mannen hebben dat niet onder elkaar. Dus ts: geef hem de erkenning dat het zwaar is en dat je t tof vindt dat hij jou zo steunt in deze zware tijd. Het mooie is dat jullie een einddatum hebben om naartoe te leven.

lisa27, Zonnetje13, Chechi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Wat vervelend dat je zo misselijk en moe bent TS! Hopelijk gaat dat gelijk weg als je in het tweede trimester komt. En dat hij nooit zegt dat hij het vervelend voor je vindt, probeer daarover te praten!

Ik vind je topic wel echt heel confronterend én leerzaam om te lezen. Want ik herken mezelf enórm hierin. Ik trek me ook altijd alles persoonlijk aan als mijn man klaagt over iets. Dan voel ik me gelijk alsof het dan dus aan mij ligt en alsof ik iets niet goed doe.. maar inderdaad zoals ik hier nu ook vaker lees, waarschijnlijk gaat het helemaal niet om mij.. en mag zijn gevoel er ook zijn. Dus ook voor mij weer een goede les dat ik hierop moet letten =‘D. En jeetje wat zou het me een rust geven als ik dat zou kunnen loslaten.

Chechi vindt dit leuk.
  13. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Echt he? Ik voel me echt 24/7 schuldig tegenover mijn man en de kinderen. Ik kan echt niks anders dan op bed liggen ik word er knettergek van.

14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Misschien heb je het inmiddels al opgelost hoor maar zo niet: dan betaal je de schoonmaakster toch zelf :)

Deel Deze Pagina