1 voor een vriendin van me ze heeft een vrij onregelmatige cyclus en heeft dus niet echt iest aan een calculator maar als ze zaterdag haar ei heeft gehad wanneer kan ze dan het best testen. op nod gaat niet echt op want die weet ze niet met zekerheid. ik dacht op vrijdag de 11de of kan het eerder? 2 ik hoor jullie vaak over indroog streep je wat is dat precies en hoe zit dat met water (snap ik niet zo goed)
Het is inderdaad lastig als ze haar cyclus niet goed weet, maar meestal wordt er vanuit gegaan dat je menstruatie op of rond 14 dagen na je ei begint. Het maakt dan niet uit of je een lange of korte cyclus hebt, het is altijd 14 dagen na je ei. Vanaf dat moment kan ze het best testen, al zijn er testen waarmee je iets voor je menstruatiedatum kunt testen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes
En volgens mij bedoelen ze met indrogers als de test opgedroogd is van de urine dan krijg je soms een grijs streepje inplaats van roze test dan ongeldig en sommige spoelen de test met water door zodat geelige van ochtend urine weg gespoeld word heb ik wel eens gelezen hier denk dat ze dat wel na aflees tijd doen heb er geen ervaring mee zelf
De onregelmatigheid van een cyclus zit hem in 99% van de gevallen in de tijd voor je eisprong. De periode daarna, de zogenaamde luteale fase is eigenlijk vrij vast. (variërend tussen 13 tm 15 dagen) Als ze dus wel weet wanneer ze haar ei heeft gehad dan kan ze vrij makkelijk uitrekenen wanneer ze kan testen. 14 dagen na haar ei.