10 mnd bv

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by djen, Sep 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. djen

djen Lid

Oct 11, 2007
    89
    0
    0
    Hi

ik geef nu precies 10 maanden bv. Ze kwam eerst nooit snachts maar nu wel 4x per nacht.Ik merk dat het me heel erg uit put.
    verder wil ze bijna geen normaal eten. Echt een paar hapjes maar.
    Ze groeit wel goed.wat als ze alleen maar nv krijgt en geen normaal eten. (behalve wat fruit)
    Is dat niet erg?
    Pap wil ze ook niet.Graag wat advies over hoe dit aan t epakken Of moet ik gewoon helemaal stoppen en dan gewoon wachten totdat ze echt honger heeft dat ze vanzelf gaat eten?

bedankt alvast
    jen

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Jen,

Wat fijn voor je meisje dat ze in elk geval wel borstvoeding krijgt!
    Het 's nachts weer komen is iets wat we wel vaker zien in die periode. Dat heeft met verschillende dingen te maken. Enerzijds kan het zijn omdat ze dan haar behoefte aan melk inhaalt. Met 10 maanden gaan ze ook steeds meer reageren op prikkels overdag. Alle indrukken van overdag (thuis, kinderdagverblijf, elders) worden opgeslagen en 's nachts verwerkt, zie het als dromen. Daardoor slapen kindjes onrustiger en worden vaker weer wakker. Als je dan bij mama kan troosten is dat super! En je pikt meteen wat voeding mee. Als ze overdag fruit eet is dat op zich al prima. BV biedt echt nog goede voedingsstoffen. Er zijn mij vele gevallen bekend van kindjes die door allergie helemaal niets anders aten en lange tijd alleen op BV groeiden.

Blijf ander eten gewoon aanbieden. Als ze er klaar voor is dan zal ze uiteindelijk zelf gaan eten. Probeer producten ook eens puur aan te bieden. Dus niet in de mixer. Zo leren ze de textuur en smaak per product veel beter kennen. Lees leuke info over het introduceren van vast voedsel op deze site. Inmiddels al vele kinderen (ook lastige eters) op deze manier echt aan het eten zien gaan!

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding en de introductie van bijvoeding

Maak je niet te druk, als ze goed blijft groeien en vrolijk is komt het eten vanzelf. Succes!

Ilse

3. djen

djen Lid

Oct 11, 2007
    89
    0
    0
    dank je..Ik bied idd ook voedsel in zijn geheel aan. Ik vind dat ze te oud is om t egaan malen..Ik sta helemaal achter introduceren van gewoon nrmaal eten. Bedankt ik ben weer wat gerust gesteld.Ik woon in china en heb niet veel borst support hier namelijk....

jennifer

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Fijn dat je jezelf weer wat zekerder voelt! Als je nog met vragen zit, dan weet je ons te vinden! Succes

Ilse

Share This Page