teruggezet en alsnog eerder bevallen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Myrthe, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik ben 2 weken teruggezet van 7 naar 5 weken. Terwijl mijn laatste menstruatie dag 1 juli was. Nu is mijn vraag, zijn jullie eerder bevallen als dat de gyn/verloskundige heeft aangegeven?

Volgens mijn berekening zou ik medio 6 april moeten bevallen en volgens de gyn 23 april, nadat hij dus de laatste meting met 9 weken heeft gedaan. Met 20 weken echo liep de kleine juist weer voor....

Herkent iemand dit en ben je inderdaad eerder bevallen of??

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    het kan...ik ben ook in week 10 een week teruggezet...en zou 22 maart 2011 moeten bevallen terwijl de eerdere berekening 16 maart 2011 zou zijn...nou we zien het dus wel hihi.. \het maakt ook niet uit hoor...velen bevallen niet op de uitgerekende datum..je zou ook zomaar een week later kunnen bevallen..

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Bij mijn zoontje was ik 9-8 uitgerekend en ben teruggezet met 1 week dus naar 16-8 en hij was er op 14-8.

4. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi hoi,

Ik heb dat ook gehad hoor, ik werd ook 2 weken teruggezet bij ons 1e dochtertje!

Ik ben uiteindelijk 10 dagen eerder bevallen van een mooie volle baby van 4360 gram en 54 cm, we hebben altijd nog het gevoel gehad dat de berekening niet helemaal klopte.

Nu ben ik zwanger van de tweede en deze word kleiner geschat als ons eerste dochtertje dusssss......ja volgens mij kan het zeker!

doeg doeg
    oogappel

5. essie23

essie23 Actief lid

15 feb 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    ik ben bij dit kindje 5 dagen teruggezet.
    volgens mijn laaste menstruatie 23juli, was ik 29 april uitgerekend en volgens de verloskundige met de 1e echo op 5 mei.

en met de 20 weken echo zeiden ze dat mijn uitgeekende datum rond 8 mei zit.
    klein kindje. maar mijn zoon was ook niet echt groot.
    die is geboren met 39+1 weken en was 48 cm en 3310 gram.
    voor mij groot genoeg.
    ik was zelf met de geboorte 44 cm en 2250 gram en ik ben 10 dagen te laat geboren. (wel 2 lijnen in de navelstreng inplaats van 3)

je lichaam geeft het vanzelf aan. ik zou me geen zorgen maken.

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier een week teruggezet
    en 2 weken eerder bevallen

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mijn gevoel zegt dit namelijk ook dat de berekening niet helemaal klopt gezien het milimeter werk is en het ook niet wordt aangeraden voor de 11 weken. Nu zei iemand wel ach maakt niet uit het komt toch een week eerder of later...... Maar stel nou: Ik loop 2 weken overtijd vanaf de datum van de gyn..... En als die berekening nou niet klopt zou ik juist heel ver over datum lopen... Of is dit te ver gezocht?

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier ook zo ongeveer... Ik dacht al verder te zijn bij de 1e, maar dit viel 2 weken tegen. Ik dacht zelf destijds half maart, maar ze kwamen uit op 28 maart. Een latere meting rond 12 weken kwam uit op 1 april. Maar het is officieel 28 maart gebleven.
    Met de 20 weken echo liep Jayro ongeveer 2-3 weken voor.
    Ik ben op 12 maart bevallen.
    Aan de ene kant had Jayro een goed gewicht, 7 pond en 52cm.. aan de andere kant ben ik behoorlijk lang en is Jayro nu ook echt altijd heel groot, dus dan zou 7 pond bij 40 weken wel weer 'klein' zijn geweest. In de familie zijn de meesten ruim 8 pond.

Deze keer zou ik al een positieve test hebben gehad met 1 week zwangerschap.. volgens de meting.. :)
    Met de 20 weken echo was hij wel gewoon gemiddeld. Met een latere echo liep hij weer ruim 2 weken voor.. Ik ben dus weer benieuwd!

Maar het zegt inderdaad niets, kan toeval zijn.. wie weet loop ik straks nog overtijd :) Het is in ieder geval niet echt iets om zomaar van uit te gaan lijkt me.

9. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    De vk houdt het allemaal goed in de gaten hoor, ze merken snel genoeg wanneer het kindje flink doorgroeit.

Bij ons eerste dochtertje zeiden ze dus ook dat ze me niet tot de 42 weken door zouden laten lopen. Is maar goed ook, wat ik al zei ze was met 10 dagen te vroeg 4360 gram ;)

Niet te veel zorgen maken, alles komt goed!
    Geniet van je zwangerschap!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mij was het andersom; ik was juist op basis van de echo vooruitgezet (eerste keer 5 dagen, tweede keer 1 dag). En beide keren begon de bevalling exact 40 weken na de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Da's toch mooi op tijd, of niet dan?!

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ja ik probeer me ook geen zorgen te maken hoor, maar heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in mijn vk.... Mevrouw beweert alles onder haar handjes te kunnen voelen... Ze heeft het altijd goed en het is nooit misgegaan aldus de vk. Let wel een jonge dame van net 25 jaar heeft dus nog geen ervaring kunnen opbouwen. ;)

12. pijman

pijman Niet meer actief

#12 pijman, 3 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2011
    Precies daar ben ik dus ook bang voor! Ik was op 10 maart 2011 uitgerekend, maar bleek met 7 wk inwendige echo op 17 maart te zitten. Dus een week korter zwanger, wat volgens mij echt niet kon, mja late innesteling enzo je weet het zelf ook niet precies. Toen kreeg ik met een week of 12 een echo zeiden ze; je loopt een week voor, dus toch 10 maart alleen wilden ze dat pas aanpassen als het meer als een week was en niet precies een week :/ Uiteindelijk van de gyn naar de VK gegaan en die hield ook 17 maart aan. Ik wil echt niet 2 weken na 17 maart gaan lopen, ik ga zeker bespreken dat ik uiterlijk met 41 weken (uitgaande van 17 maart) wil bevallen omdat ik anders te bang ben dat ik toch te lang overtijd loop mocht 10 maart kloppen en dat risico wil ik echt niet nemen.

Maar goed als antwoord op jouw vraag; komt je kindje dan eerder? Ik denk van wel, een soort van klaar is klaar gevoel. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik ga op het einde ook heel goed bijhouden of ik nog bewegingen voel en trek bij de minste twijfel wel aan de bel.

13. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier nog 1!

Toen ik een posi test deed van Dinand dacht ik al 7 weken te zijn (uitgaande van de eerste dag laatste menstruatie). 2 weken later mocht ik voor een echo! Ik werd van 9 weken terug gezet naar 5 weken. Dus 4 weken in totaal terug. Bizar, want had ik in week 2 al posi moeten testen tijdens mijn eisprong.

Afijn, 4 weken later mocht ik terug komen. Ik zou dan rond de 9 weken moeten zitten. Ik bleek toen echter iets verder te zijn. Ik kwam uit op 9 weken en 6 dagen! In totaal een 3 weken verschil met wat ik in mijn hoofd had, vond het echt heel vreemd, maar met kleine uk ging alles goed, en dat is het belangrijkste!

Laat ik nu 3 weken te vroeg bevallen zijn. Met 37 weken precies is Dinand geboren, Bizar of niet!?

Later heb ik het met de vk er over gehad. Tja, ze zat te denken aan zo'n pauze die een vruchtje kan maken in de eerste weken. Dan groeien ze erg weinig, en opeens maken ze een hele groeispurt door.

Maar ook zei vond het net zo bizar als ik dat vond.

Nu daar en tegen heb ik het met deze zwangerschap niet gehad en klopte het wel gewoon.

Dus ja, het kan zeker!

Deel Deze Pagina