Ik wil graag 1x per dag een fles met gekolfde melk geven. Maar ik heb geen idee hoe veel cc\ml ik moet kolfen en moet geven? Ons kleine is nu 3 weken (17 dagen) en weegt 3500. Wie kan mij helpen?
Bij bv drinkt je kindje net zoveel als dat het op kan, dus ik zou zeggen lekker kolfen en gewoon genoeg aanbieden (schat dat 90 ml toch echt wel genoeg zou moeten zijn) (en je vraag hoort eigenlijk onder VOEDING te staan )
Dat een kindje bij bv net zoveel drinkt als het opkan vind ik niet echt waar. Daar moet je niet van uitgaan. Het kan zijn dat ze veel te veel gaan drinken uit het flesje omdat het flesje geen melkstroom heeft die het kindje aan de borst gewend is. Aan de borst komt er eerst rustig wat melk, dan stroomt de melk goed en daarna word het weer langzaam. Kindje weet dan dat het einde in zicht is zegmaar. Als je een fles van 180 (lekker overdreven) geeft zal het zomaar kunnen zijn dat die helemaal op gaat! En dat is gewoon veel te veel! Je kan beter beginnen met een klein flesje, bijv. 70ml en als dat op is kijken of je kindje tevreden is. Is het tevreden dan is het goed zo. Is je kindje nog niet tevreden, maak je nog een beetje warm bijv 50ml. Daarna zal die kleine wel tevreden zijn. Verder zal ik als ik jou was ook niet meteen 100ml in een keer opwarmen want als de kleine het niet op drinkt is het toch zonde van je melk die je dan weg moet gooien. Verder is er een rekensommetje, gewicht van je kindje x 150ml : aantal voedingen. (bijv, 4.5 kilo x 150 = 675ml per dag. 675ml : 8 voedingen = 85ml per voeding.) Succes! Ik hoop dat je hier wat mee kan! Liefs, Hanneke!