8 weken zwanger,Constipatie en kramp.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LuckyMommy, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier heb ik dus heel erg last van,, Ik krijg het gewoon echt niet aan het werk,, En daardoor krijg ik ook vaan een soort van menstruatie pijn in mijn onderbuik.
    Kan mijn baarmoeder wel goed uitzetten zo,, is constipatie niet gevaarlijk voor het kindje?

En wat te doen tegen constipatie,,
    Ik drink al veel water, Heb extra vezels eet fruit en haast geen vet eten.
    Ik begin er nu toch echt last van te krijgen want loop er nu al ongeveer 5 weken mee,, Ontlasting is ook erg hard en weinig.

Sorry dat ik er julie mee lastig val maar hebben julie nog tips wat ik zou kunnen doen,,En het alle belangrijkste kan constipatie het kindje kwaad, Doordat mischien mijn baarmoeder niet goed kan uitzetten, Of mijn darmen tegen het kindje aan stoten omdat ze niet leeg zijn?

Bedankt voor het lezen in ieder geval!

Liefs

2. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
  3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Ja ik moet vandaag ook op intake dus zal haar is vragen of ze me er wat voor kan geven.
    Weet je ook of constipatie gevaarlijk is voor de kleine uk?

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Iemand??

5. Amaril

Amaril Lid

24 aug 2010
    15
    0
    0
    Hey meis,
    Ik heb er ook altijd veel last van en voor zover ik weet is dit niet schadelijk voor de kleine! Het feit dat je nu veel last hebt van obstipatie heeft echt met je zwangerschap te maken. Je darmen werken een stuk langzamer waardoor je hier veel hinder van kunt ondervinden. Je eet al vezels en drinkt genoeg, gewoon voldoende blijven bewegen en bij elke aandrang meteen naar het toilet gaan. Niet voorover zitten op het toilet maar achterover leunen helpt mij ook goed.

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik heb het ook gehad vanaf week 4 en niets hielp eigenlijk..bij mij is het wel vanzelf overgegaan...ik ga nu wel elke dag sinds een paar weekjes maar wel met hulp van een kopje koffie iedere ochtend..caffeine vrije dat dan weer wel en ik dronk nooit koffie en nu dus iedere ochtend en dat is echt het enige wat helpt bij mij...vezels..roosvicee laxo enz enz hielp bij mij niet...je kan wel pure pruimensap proberen niet te zuipen maar dat helpt ook enigzins..maar het moet vanzelf minder worden..

het is trouwens niet schadelijk voor je kindje net als overgeven..

7. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook heel erg gehad de eerste weken, kon soms 5 dagen achter elkaar niet naar de wc, na ongeveer 12 tot 13 weken ging het weer beter.

Vezels, fruit, water etc. hielpen bij mij allemaal niet. Ik had op een gegeven moment zoveel buikpijn dat ik micro-lax heb gebruikt. Dat was het enige wat hielp. Het is een soort laxeermiddel wat je rectaal moet inbrengen en het helpt binnen 5 tot 20 minuten. Charmant is anders, maar je bent in ieder geval wel heel snel van de buikpijn af (ik had ontzettend veel pijn, kon bijna niet lopen).

Je hebt ook genoeg middelen die je zo mag innemen, zoals lactulose, maar dat gaat toch door je hele lichaam heen en ik vond het niet zo fijn dat ik op die manier niet kon weten wanneer het er dan eindelijk uit zou komen :) met micro-lax weet je het wel....

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Bedankt voor julie reactie dames!:D

9. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Ik heb dat ook gehad, wat een verschrikking!
    Huilend werd ik s'nachts wakker, en ging ik maar douchen, dat hielp een beetje..

Ik ben toen op aanraden van een mede zwangere activia gaan gebruiken (die toetjes) en binnen 2 dagen was het over..
    Meningen zijn erover verdeeld maar bij mij hielp het als een speer :D

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Roosvicee laxo heeft mij toen goed geholpen!

11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Idd roosvicee laxo, en eet elke dag een bakje yoghurt met gebroken lijnzaad, werkt hier als een tierelier.
    Ik drink ook 1 pakje stimulance van nutricia, is een soort sinaasappelssap met extra vezels.
    Had net als jou verschikkelijke verstopping tot kramp toe, kon meestal maar met moeite 1x in de 3á4 dagen.
    Ga nu sinds een week weer normaal naar de toillet.

12. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hai!

hier ook heel erg last van gehad tot dat ik lijnzaadolie capsules ging gebruiken op advies van mijn vk en nu zijn de klachten wonderbaarlijk genoeg over! Ik neem die capsule 's ochtends op nuchtere maag met een glas lauw water. Ik gebruikte zn ook micro lax, die tubetjes kun je kopen bij de kruidvat/apotheek enzo. Hielp mij ook goed, maar die capsules hebben er voor gezorgd dat ik geen micro lax meer nodig heb.

Succes!

Deel Deze Pagina