Ontwikkeling borsten voor bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door hoop28, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    We kennen allemaal die verhalen wel van pijnlijke gespannen borsten, melkkorstjes en spuitende borsten tijdens de zwangerschap. Het verhaal daarbij is simpel. Het hoort er allemaal bij. Maar wat als je het tegenovergestelde hebt?

Mijn borsten zijn groter geworden, ze tepels donkerder en ik heb een tijd lang gevoelige tepels gehad. Maar nu.. Ze zijn zachter dan ooit. Heel kneedbaar zeg maar haha. De huid is soepel en niet te droog of te vet. Ik verlies geen druppels melk. De aders zijn wel zichtbaar. Maar is dit goed of niet? Zouden de melkklieren goed aan het ontwikkelen zijn of is dit een teken dat er eigenlijk te weinig gebeurt?:( Dit klinkt misschien een beetje raar maar daar lees je nergens iets over. Dus mijn vraag: Is dit goed of niet?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Verschillen in beging van de zwangerschap zijn vaak beter voelbaar of merkbaar of zichtbaar dan in het midden van de zwangerschap. Naar het eind toe zul je merken misschien dat er weer wat gaat veranderen.
    Ik zou zeggen niet te veel zorgen maken: je hebt al de nodige veranderingen waargenomen. Dat is een teken dat je lichaam reageert op je zwangerschapshormonen en dus voor bereid op het krijgen van een kindje. Blijf je je zorgen maken, dan rond de 36 weken een afspraak maken met een lactatiekundige: even checken en je zorgen bespreken. Dan kun je gelijk een plan opstellen samen om goed beslagen ten ijs te komen mocht je lichaam inderdaad de eerste dagen wat achterblijven.
    Veel succes!

Deel Deze Pagina