Hoi meiden, Misschien herkenbaar voor anderen. Maar ik heb al eigenlijk voor dat ik wist zwanger te zijn hele gevoelige, pijnlijke tepels. En dan vooral mijn linkertepel... Ook groeien mijn borsten ontzettend hard. Dit had ik bij mijn eerste zw allemaal niet zo snel... Soms gaat het ook gepaard met steekjes, maar alleen maar in me linker borst... Is dit herkenbaar voor anderen? En komt het echt door de zwangerschap? Ik kan s'nachts ook niet eens normaal op liggen omdat het zo pijnlijk aan voelt mijn borsten. Iemand enige tips hiervoor?
Ik heb dit in mijn vorige zwangerschap ook gehad. Bij mij branden met name de tepel heel erg Het enige wat bij mij hielp was koelen. Mijn huisarts heeft mij de tip gegeven om borst kompressen nat te maken en in de diepvries de leggen, wanneer de pijn te hevig werd gebruikte ik die. Bij mij hielp het redelijk. Sterkte ermee
Dat is een goeie tip! Dankjewel. Ik heb echt heel veel last er van en dan voornamelijk in mijn linkertepel...Is niet echt fijn met liggen in bed.
Pijnlijke en groeiende borsten waren bij mij het eerste signaal dat ik misschien zwanger was, was toen iets meer dan 4wk. Als er iets tegenaan kwam kreeg ik echt steken, en met hardlopen deed het ook echt veel pijn, zo opgeblazen dat het leek of ze gingen klappen en helaas had ik al cup E met mijn 1.65 en 57kilo... wat bij mij hielp, klinkt heel banaal,maar dat was "tepelmassage". Dan leek de spanning die erop stond minder te worden. En nee, ik werd niet bepaald opgewonden erdoor, daarvoor was het te pijnlijk, maar achteraf had ik iets minder pijn in mijn borsten. Nu is het veel minder qua pijn, en zit nu op een kleine F-cup.
Jaaaa Het voelt zo vervelend. Alles doet zeer. Ik hoef er maar perongeluk met mijn arm tegen aan te komen en.....Brrr Ik ga dat eens proberen haha, het klinkt gek maar toevallig las ik het ookal op internet... Had jij die steken ook zonder dat je ergens tegen aan kwam? ik voel afentoe ook wat steken en dan vooral in mijn linkerborst..
Ik voel die steken ook. Soms in de linker en soms in de rechtertiet Ondertussen vallen mijn borsten ook al uit mijn bh... Nóg groter geworden dus! Ach... Zie het als iets positiefs... Je lichaam is hard aan het werk voor de beeb.
Mijnt tepels doen ook sinds een dag of wat zeer.. gister niet fijn met de voetbal training. .. tot nu toe verder nergens last van gelukkig. ..
Ik heb dat precies hetzelfde op het begin van de zwangerschap gehad. Ik moest daardoor gedwongen al op me zij of rug slapen ben normaal een buikslaper en dat kon toen al niet meer omdat het pijn deed. en die steken oeff Ben blij dat dat bij mij nu allemaal zo goed als over is
Ik kan niet wachten tot het wegtrekt hier! Ik word dr ook gestoord van haha. Niet verwacht dat ik binnen 1 maand tijd 2 cupmaten groter al zou hebben en dan die steken pffff....
Ik ben er inmiddels aan gewent, heb het al sinds de eisprong. Gehele borst gevoelig, tepels zijn vaak nauwelijks aan te raken, op buik slapen gaat vaak niet, maar zoals ik al zei, ben er toch wel aan gewent. Liefs,
Ik had het wel als ik voorover bukte en mijn borsten ook maar minimaal heen en weer "bungelden" steken, alsof er in iedere borst een baksteen zat. Ik ga iedere week zwemmen, mijn borsten vallen ook bijna uit mijn bikini-topje, ik had nog een ander maar die snijdt echt in mijn nek, dus nu heb ik gewoon een zwart spaghettitopje over mijn bikinitopje aangetrokken, blijft de boel tenminste op zijn plaats Het schijnt dat tepelmassage ook bevorderlijk is als voorbereiding op borstvoeding, dat je minder snel kloven krijgt omdat de huid vd tepel dan al "gewend is aan aanraking", heb ik in een boek gelezen, wt niet of het echt zo is.
bij mij deden mn borsten ook erg zeer, ik droeg het liefst 24/7 een bh. Nu heb ik alleen nog zere tepels, dat komt af en toe, lijkt wel een mini toeschietreflex ofzo, net alsof er allemaal kleine naaldjes in steken
Ik heb een paar weken lang het idee gehad dat er breinaalden in mijn borsten zaten, ouch! Autogordel zat niet lekker, vond het verschrikkelijk als ik een knuffel van mijn man kreeg, en aankleden was ook een ramp. Ze zijn wel gegroeid, maar nog niet gigantisch. Steken en pijn in mijn borsten worden gelukkig veel minder nu!
Ik heb sinds mijn zwangerschap (ook bij mijn vorige) een ander borstenprobleem. Als ik maar even iets tocht of kou tegen mijn borsten krijg, krijg ik zo'n schrijnend gevoel aan mijn borsten/tepels. Ik weet niet of jullie dat wel eens herkennen dat dan de tepel zo schuurt tegen het kant van je bh (wat niet prettig voelt). Als ik dan weer een beetje opgewarmd ben (door er even een dekentje of iets tegenaan te houden), dan zakt die pijn langzaam, maar kan wel 15-20 min duren. Maar het is op z'n zachts gezegd niet prettig en de tranen schieten me regelmatig dan even in de ogen van de schrijnende pijn. Ik had het bij mijn zoontje ook, maar was toen hartje zomer zwanger. Maar nu ga ik natuurlijk de winter in. Ik heb het zelfs al (dwars door mijn jas heen) als ik bij de supermarkt langs de koel/vries-kasten loop. Mocht iemand dit herkennen of suggesties hebben. Ik houd me aanbevolen.
Ohh zo herkenbaar!!! Hier worden de tepels ook zo snel hard door tocht of kou, ze krimpen in en dat doet behoorlijk pijn, niet fijn, je kan ze zien én voelen door m'n winterjas heen. Liefs,
Och ja daar heb ik ookal last van dat ze vaak hard zijn haha, Maar die pijn is meer vervelend. Ik hoop toch echt dat het snel verdwijnt. Als ik alleen al op de bank zit dan krijg ik soms al steken.... Het hoort er allemaal bij i know, en klaag verder ook niet maar vervelend is het wel. En alle tips zijn welkom! Bedankt meiden.
Ik heb er ook last van. Maar schrok van de week ook van de veranderde structuur in mijn borsten! Normaal waren ze gewoon 'glad' van binnen en nu voel ik allemaal dikke knobbels en opgezetten klieren. Als kralen van een kleuterplasketting zeg maar.. Hebben jullie dat ook ? Ga denk ik volgende week toch maar checken bij de HA, want schrok ervan ..
Hard wordende tepels heb ik altijd al wel gehad, daarom draag ik ook altijd voorgevulde bh's, ondanks dat ze dan nog groter lijken. En zelfs daarmee schijnen mijn tepels er soms doorheen. Draag daarom veel zwart. Haha nee, mijn borsten en ik worden nooit vriendinnen, zijn we ook nooit geweest! Dat schrijnen, bedoel je daarmee ook jeuk? Gevoel dat je constant een schuursponsje in je bh hebt? Dat heb ik wel, ben er zelfs wel eens voor naar de toilet gegaan, om te krabben. Niets te zien dan, geen uitslag, geen naden in de weg ofzo, ik denk dat het hormonaal is?