Hoi meiden, met mijn cyclus heb ik altijd al na de eisprong last van pijnlijke tepels. Nu ik zwanger ben heb ik constant pijnlijke tepels, herkenbaar voor iemand? en hoelang duurde het bij jullie? Ik mag hopen dat het weg is wanneer de baby er is, anders is BV echt geen optie.. Tips, evaringen?!
Ik lees even mee, want heb hetzelfde. Normaal altijd al erg gevoelige tepels gedurende de cyclus, maar nu blijven ze megagevoelig!! Ben nu 29 weken ver... Ik zit ook met de vraag of bv wel gaat lukken... En ik wil het heel graag... Dus hoop op tips!
Had ook hele zere tepels/borsten in t begin, maar het is bij mij overgegaan bij ik denk 16 weken ofzo. Wel al aan t lekken, eerste drupjes rond week 20, en nu heb ik met 29 weken al soms flinke melkvlekken in bed... Kan erg wisselen dus!
ik heb ook erg veel last van gevoelige opgezette tepels ben nu 10 weken en een dag....En hoop niet dat het doorgaat tot week 29
Ik ben op dit moment 35 weken zwanger maar heb nog steeds last van pijnlijke tepels. Het enige wat bij mij help is dan een warme douche. Bv ga ik in ieder geval proberen wil het niet kun je altijd nog op flesvoeding overgaan. Groetjes
Inmiddels 28 weken zwanger van mijn 3e kindje. Alle 3 de keren had ik steeds pijnlijke en gevoelige tepels gedurende de hele zwangerschap. Heb echter al 2x succesvol borstvoeding gegegeven, zonder last aan tepels (geen kloven oid), alleen af toe een klein blaartje (niet pijnlijk). Vooral de eerste paar keer aanleggen is een beetje pijnlijk (baby zuigt echt met onvoorstelbare kracht, dat kun je zelf niet nadoen), maar als de tepel goed in het mondje ligt dan kan het prima gaan. Hulp van verpleegkundigen in ziekenhuis of de kraamhulp thuis is heel belangrijk. Dus op tijd aangeven als je pijn hebt, dan kunnen zij je helpen. Ik zou je er nu geen zorgen over maken, dat komt wel
Maak je niet druk, hier ook een 3e zwangerschap en alledrie de keren pijnlijke/gevoelige tepels. Zelfs de douchestraal doet zeer. Mijn oudste geen bv (maar om andere redenen) gegeven en mijn jongste 26 maanden zonder 1 centje pijn aan mijn tepels. Echt direct na de bevalling is de pijn/gevoeligheid hier weg.
hier ook de hele zwangerschap pijnlijke tepels ik kan geen bv geven ivm verklevingen en littekenweefsels in beide borsten (ik ben geborendmv keizersnede en heb een ziekenhuisbacterie opgelopen en heb hierdoor onstoken borstjes gekregen , dezen zijn 3 maanden lang opengesneden zodat de rommel eruit kwam) ik heb de eerste 6 weken lang gekolfde melk gegeven de tweede 2 dagen het is dubbel werk eerst kolven dan fles geven dus nam te veel tijd heb toen direct gekozen voor fv maar heb wel inovervloed melk echt voor een tweeling de eerste dagen loopt het gewoon in het mondje van de kleine maar omdat aanleggen veelste pijnlijk is is dit helaas niet mogelijk.
Kan de hele zwangerschap duren helaas. Al werd de pijn wel minder aan het eind bij mij. Na de bevalling was het over, alleen toen gingen ze zeer doen van de borstvoeding ( ivm enorme zuigkracht van mijn kleine ventje)