niet teveel aankomen tijdens zwangerschap..hoe?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Angel26, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Hallo!!
    Bij deze vroeg ik mij iets af.. Wij zijn nu bezig voor een 2e! jeej!!
    Maar dan ga je toch weer nadenken hoe of wat met de vorige zwangerschap...
    Daarin ben ik 30 kg aangekomen:$ vreselijk!! het had ook wel redenen: ik mocht vanaf 18 weken niet teveel doen ivm harde buiken.. later bekkeninstabiliteit, en heeeel veeel vocht vasthouden.. Evengoed genoten hor!;)
    Maar ik had ook wel wat eraan gegeten, ik was dol op brood! en had er ook de hele dag trek in.. nu ben ik erachter dat dat mijn dikmaker is! Handig om te weten, maar hoe kan ik dat in een volgende zwangerschap een btje reduceren tot een niet dikmakend niveau? zijn er goede alternatieven ipv brood? het gaat me niet om te lijnen, wil gewoon gezond mn zwangerschap door..maar toch erop letten..
    Wie heeft er goede tips?
    Groetjes M

2. me83

me83 Niet meer actief

brood heb je wel nodig maar kan je miss wat matigen.. en dan volkoren crackers erbij eten of cruesli met yoghurt voor je vezels..

niet teveel snoepen en lekker veel water drinken!

maar ondanks dat je heel gezond eet kan het zijn dat je toch veel aankomt.. je hebt tenslote wel een beebje in je buik met vruchtwater en je zal vast ook wel wat vocht vasthouden,en je hebt dan ook meer bloed.. dus dat weegt natuurlijk ook al iets.

beweging is ook belangrijk(zolang het kan)dus lekker fietsen of wandelen

3. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Ok.. dank je! Zou kwark ook goed zijn?
    Ik ben vorige maand begonnen met hardlopen.. kun je dat zonder problemen voortzetten? Zolang je lijf geen problemen zou ondervinden natuurlijk..

4. Maia

Maia Niet meer actief

je kunt gewoon blijven hardlopen zolang het nog gaat.
    verder inderdaad letten op wat je eet, als je een tussendoortje neemt omdat je trek hebt, doe wat gezonds, zoals plakjes komkommer ofzo.

en ik moet zeggen, bij mij gaat het vanzelf, bij mijn eerste kwam ik ook veel aan, omdat ik de mogelijkheid had veel te snoepen. Nu met een kindje rondlopen valt dat dus reuze mee, want als ik snoep wil zij ook ;) dus ik denk wel 3x na voordat ik iets pak, want ik moet er wel op letten dat zij zich niet vet gaat mesten met ongezonde dingen :) dus ik ben nu met 17 weken al een stuk minder aangekomen dan toen bij haar met 17 weken ;)

5. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    ow gelukkig! :) ik hoop dat dat bij mij ook zo zal gaan..:) zeker omdat ik me er nu heeeel erg van bewust ben! :)

6. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ik ben ook dol op brood en probeer deze zwangerschap ook wat minder aan te komen. Ik eet gewoon minder. 's Morgens twee boterhammen ipv drie of vier, 's middags drie of vier ipv vijf of zes. En minder avondeten opscheppen. Allemaal kleine beetjes die wel helpen tot nu toe. Ik drink wel veel melk, dat stilt de honger wel. Ben nu twee kilo lichter dan de vorige zwangerschap rond deze tijd, daar ben ik al blij mee.

7. Ik doe er niks voor maar ben tot nu toe 3 kilo aangekomen, waar ik heel blij mee ben!
    Soms heb je het helaas niet in de hand!

Succes!

8. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik maar 6 kg aangekomen, na de bevalling woog ik 6kg minder dan voor de zwanger, en dat is mooi want mijn BMI ligt rond 33.

Tijdens mijn zwangerschap toen (en nu ook weer) heb ik dezelfde hoeveel heden gegeten als voor mij normaal is, maar bijna alleen maar gezonde dingen. Volkoren rijst, gepofte aardappel, veel verse salades, rauwkost, gematigd fruit (vanwege de suikers), weinig suikerhoudende dranken, niet teveel brood (of koolhydraat-arm brood), dagelijkse wat Griekse yoghurt met dadels & muesli, 1/2 liter melk en kruiden thee, snoepen doe ik zoiezo weinig behalve de laatste 6 weken, toen kon ik chocolade echt niet weerstaan (en dat deed ik dan ook niet).

Ons ventje was bij geboorte 50 cm en woog 3360 gram, heel gemiddeld dus.

9. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Kies voor volkoren producten, zowel brood als rijst (zilvervlies) en pasta. Je zit dan veel langer vol en het helpt ook nog tegen verstopping :).

Daarnaast eet ik zelf tussendoor bijv. volkorenrijstenwafels. Erg lekker en zitten maar 30 c.kal in. Ook fruit en groente is natuurlijk altijd goed, maar dat is niet echt een vervanger voor brood.

10. Sandra G

Sandra G Actief lid

20 sep 2009
    152
    0
    0
    Vorige zwangerschap ben ik zo'n 16 kilo aangekomen, nu zit ik pas op de 6,5 kilo! Terwijl ik me niet echt anders heb gedragen (misdragen) qua eten... Ik was wel een stuk zwaarder nu ik de tweede keer zwanger werd, ik denk dat dat veel scheelt. Maar elke zwangerschap is blijkbaar anders! De laatste paar weken ben ik echt heel veel aan het snoepen, maar omdat ik nu aan het einde zit en zo weinig ben aangekomen, laat ik mezelf lekker gaan... ;)

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    in mijn vorige zwangerschap ben ik 9kilo aangekomen en tot nu toe ben ik nu 3kilo aangekomen. En hoe ik dat doe, ja geen idee... Gewoon normaal blijven eten, en tussendoortjes beperken en anders wat gezonds nemen: fruit bijv. 's Avonds yoghurt als ik toch trek krijg na het eten, veel water drinken (vol gevoel)
    En het is echt niet zo dat ik helemaal niet meer snoep hoor, want op zaterdagavond of vrijdagavond eet ik ook nog weleens wat chips of nootjes en zo nu en dan neem ik nog weleens wat chocolade bij de koffie. Voor de rest veel bewegen, lekker naar buiten. Dat is hier makkelijk omdat ik nog een zoontje heb en ik ga elke dag lopend met hem in de kinderwagen boodschappen doen en met hem naar speeltuin of kidnerboerderij ofsow.

xx

Ow en wat betreft aankomen in vocht, ja daar kan je niks aan doen wat je ook wel of niet eet!

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    misschien kun je kiezen voor speltbrood? Is gezonder en makkelijker verteerbaar

13. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Hoi, ik had mijn vorige zwangerschap ook heeeel veel trek, en toen ik dat tegen de vk zei, zei zij alleeen maar, tja, niet aan toegeven...;) Uiteindelijk ben ik 18 kilo aangekomen, waarvan ik de laatste 5 nooit kwijtgeraakt ben. Nu bij de 2e, had ik in het begin nouwelijks eetlust, waardoor ik eerst 2 kilo ben afgevallen! En nu, 23 weken zwager ben ik 3,5 - 4 kilo aangekomen. Gaat heel goed dus, en waarom? Ik heb gewoon minder eetlust! Savonds is nog wel lastig, maar doe soms rustig de hele dag op 3 boterhammen, niet omdat ik dat wil, maar omdat ik geen trek heb. Wat ik er mee wil zeggen is, wellicht dat je bij een nieuwe zwangerschap heel anders beleeft? Ook, zoals je zelf al zegt, omdat je jer er erg bewust van bent!

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb besloten me er maar niet druk om te maken. Vorige zwangerschap 18 kg aangekomen, na 8 weken zat ik weer op m'n oude gewicht en uiteindelijk zonder moeite (wel koemelk/sojavrij dieet voor dochter) 25 kg afgevallen.
    Ik zou het nu niet weten op hoeveel +kg's ik zit, t begin ging nu veel sneller in elk geval, vorige keer echt de laatste 10 weken.
    Weegschaal is stuk en ga er vanuit zo'n 20 kg aan te komen maar weet ook dat ik die waarschijnlijk weer kwijt raak.

15. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Bij mij sloeg brood ook zo erg in, altijd eigenlijk. Fruit ook. Heb nu gelezen dat een handje ongebrande noten bij je fruit eten ervoor zorgt dat je lichaam die fruit suikers langzamer opneemt en dat het niet gelijk omgezet wordt naar vet. Er zit wel vet in die noten maar dat zijn goede vetten. Die heb je nodig. Ik eet iig noten bij mijn fruit. Erg lekker ook! haha. Ik was bij mijn vorige zwangerschappen ook steeds 30 kilo aangekomen, ik hoop het nu ook niet zover te laten komen.

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Pfff..hier ook nu al 30 kg aangekomen...

VOoral de laatste weken gaat het met een kg per week.

Ook ik hou liters vocht vast en heb erg veel vruchtwater.

Heb zwangerschapsdiabetes en spuit insuline. Denk dat ik daardoor ook zo snel aankom.

Daarbij eet ik ook meer dan gewoonlijk en beweeg weinig ivm erge BI en harde buiken. Van een actief persoontje naar eentje die veel rust.

17. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ik ben bij mijn eerste ook 30 kilo aangekomen ook doordat ik veel honger had.

Bij mijn tweede 8 kilo ik denk dat dit komt omdat ik een drukke dreumes had rond lopen en veel minder trek had

Nu ben ik zwanger van ons derde kindje en ben ik nog niks aangekomen.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hardlopen kun je blijven doen als je al redelijk getraind bent als je zwanger wordt. (Dus niet mee beginnen als je al zwanger bent. Maar dat zul je vanzelf wel voelen.)
    Als ik allene terug denk aan mijn eigen zwangerschap, moet ik niet eens denken aan hardlopen. Ik had zo'n bandenpijn! En dan bij elke stap zo'n dreun. Brrrrr! Zelf zou ik dus eerder zeggen; ga fietsen. Dat is minder belastend en je bent toch in beweging. Bovendien kun je dat (bij een normale zwangerschap) tot het einde volhouden. En dat gaat je met hardlopen zeker niet lukken.

Verder inderdaad brood vermijden. Het is voor mij ook een dikmaker, maar ik had steeds zo'n trek! Dus at ik elke avond nog eens twee boterhammen extra. Ik zou proberen een aantal boterhammen te vervangen door crackers. Of inderdaad magere kwark, komkommer, (kers-)tomaat, dat soort dingen.

Ik was mijn gewicht na de zwangerschap overigens snel kwijt. Ik denk dus dat ik me er een volgende keer wat minder druk om ga maken.

Deel Deze Pagina