Hoe werkt temperaturen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Noa86, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noa86

Noa86 Actief lid

May 22, 2013
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik lees regelmatig dat sommige van jullie temperaturen. Ik vraag me af hoe dat in z'n werk gaat en waar je precies op moet letten.
    Hopelijk kan iemand het mij uitleggen :)

2. ButterflyM

ButterflyM Bekend lid

Mar 3, 2013
    566
    5
    18
    Hoi Noa,

Bij temperaturen is het zo dat je elke ochtend om dezelfde tijd en voor dat je opstaat je temperatuur opneemt. Het best oraal of vaginaal.
    Je kan bij fertility friend een account aan maken het is wel in het Engels maar je hebt snel door hoe alles werkt.

Succes!:)

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hey Noa,

Idd, zo werkt temperaturen.
    Het is een goede methode om exact te weten wanneer je eisprong geweest is.
    Wanneer je ovuleert, dan gaat je temperatuur namelijk omhoog en blijft zo hoog tot je weer menstrueert. Als je zwanger bent, blijft je temperatuur hoog en gaat niet weer naar beneden.
    Een voorbeeld is deze chart: http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php?d=2012-06-03
    Fertility Friend is inderdaad een goede site om dit bij te houden.

Ik nam mijn temperatuur als volgt:
    Thermometer op nachtkastje en als ik wakker werd temperatuur nemen. Ik nam dit in de mond. Uiteindelijk gaat het er niet om om exact je temperatuur te nemen, eerder om een temperatuurverschil te kunnen zien. Dus je moet wel altijd je temp nemen op het moment dat je wakker wordt, voor je uit bed stapt. Ook best rond dezelfde tijd indien mogelijk. En als je de nacht ervoor laat bent opgebleven of gedronken hebt of zo kan dat je temperatuur beïnvloeden natuurlijk.

4. mtr1982

mtr1982 Bekend lid

May 6, 2011
    810
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als het mag wil ik je aanraden om de temperatuur anaal te doen. Dit is het meest nauwkeurig en doe het iedere dag op het zelfde tijdstip. Je temperatuur kan een uur later al hoger liggen. Neem bijvoorbeeld de tijd die je doordeweeks opstaat.

Share This Page