Hoi, Even voorstellen, Dee, 28 jaar, leuke man een geweldige dochter van bijna 2,5! Na de geboorte van onze dochter ben ik weer trouw begonnen met het nemen van de pil. Vreselijk die hormonen, maar ik ben altijd stipt en verder geen problemen mee gehad. Vorige week hebben wij gezamenlijk besloten om te stoppen met de pil maar wel de aankomende 2 maanden beschermd te vrijen. Ik weet dat ontpillen niet altijd hoeft maar het ging meer om het idee en het voorzichtig wennen aan een eventueel 2e kindje . Vooral mijn man heeft altijd even tijd nodig, net als de 1e. Dit is prima verlopen overigens 2 maanden beschermd en 3e maand zonder bescherming zwanger. Nu denk ik dat ik een beetje dom ben geweest..... Ik dacht namelijk dat je NADAT je ongesteld bent geweest het minst vruchtbaar bent. Dus nu hebben we op dag 6 en dag 7 van mijn cyclus onveilige sex gehad. Want ik had immers altijd een cyclus van rond de 28 dagen. Maar ja, wie zegt dat dit nu ook zo is? Ik was er echt van overtuigd dat je NIET zwanger kunt raken als je ongesteld bent of net er na... zucht. EN ja nu lees ik allerlei verhalen (achteraf) dat dit wel kan maar alleen bij een korte cyclus. Kan ik van een normale naar een korte cyclus gaan? Alvast bedankt voor de info. groetjes Dee
ik snap je verhaal niet echt als je het over een normale naar een korte cycl heb?! hoe lang ben je nu niet meer aan de pil? en heb je al een cycl gehad zonder de pil? je kan ook altijd gaan tempen of ovu testen gebruiken. het kan idd zo zijn dat je van een cycl van bijv 28 naar een cycl van bijv 26 kan gaan. of juist dat het wat langer is dan je gewend bent. daarom raad ik je persoonlijk aan om te gaan tempen of ovu testen te gebruiken. dan weet je meestal precies wanneer wel of niet beschermde sex te hebben. voor nu zou de tijd het leren. zou wel super leuk zijn voor je meid!!
Ja het komt misschien wat onduidelijk over De aankomende 2 maanden wilden wij graag ontpillen door met condoom te vrijen. Ik was afgelopen maandag ongesteld en vrijdag voor het laatst. Afgelopen weekend dus zonder condoom omdat ik dacht dat ik toch niet vruchtbaar was en uiteraard deze week gewoon beschermd. Ik ga ervan uit dat ik een normale (zoals altijd) een cycl heb van 28 dagen. Misschien een domme aanname aangezien ik net ben gestopt en nog niet heb kunnen checken.. Snap je het nog?
Pfff ben er zelf in de war van hahaha.. Ik bedoel natuurlijk VORIGE week maandag tot en met vrijdag ongesteld.
Ik snap em . Het kan natuurlijk altijd korter zijn, en zeker omdat het zaad van de man soms wel 4/5 dagen kan overleven in ons lichaam, loop je wel een 'risico'. Stel dat je een vroege eisprong hebt op dag 12 oid, dan kan het zomaar raak zijn. Sommige meiden hebben nog vroeger een eisprong, hoewel te vroeg ook niet goed is. Dus... Wellicht is tempen/ovutesten wel handig om wat inzicht te krijgen in je cyclus. Die kan trouwens wel anders zijn na een eerste kindje lees ik hier op het forum .
Ja dus de mogelijkheid is er dat ik toch mijn eisprong eerder heb gehad. Hoe leg ik dit uit aan mijn man? Volgens mijn berekening moet ik dus vandaag vruchtbaar zijn en maandag eisprong maar ik heb geen ander "slijm" . Nou misschien toch een verlate eisprong dit keer.... Ben benieuwd...Wachten is toch het toverwoord helaas.
Hm... Geen idee. Ik ben eigenlijk altijd op zoek naar dat doorzichtige draadjesslijm . Volgens mij zit je dan nu nog niet in je vruchtbare periode.
Het kan dus goed zijn dat ik denk dat ik misschien eerder een ei heb gehad maar waarschijnlijker hij gewoon later is en dus niets aan de hand Nou dan komen die 2 maanden ontpillen toch goed