Hallo, In september ben ik gestopt met de pil. Op 3 oktober verloor ik bloed (helder rood), daarvoor was het 2/3 dagen een beetje licht roze bloed. Ik ben er vanuit gegaan dat dit mijn menstruatie was. Maar normaal ben ik langer en heviger ongesteld. Zaterdag was zeer minimaal, zondag wel meer (maar niet meer dan een maandverband vol), maandag werd dit al minder en dinsdag was het al bijna helemaal over. Toen we voor een eerste kindje gingen, begon mijn menstruatie altijd met bruin bloed en nooit met roze bloed. Ik heb tijdens de menstruatie pijnlijke tepels gehad (niet veel), maar na de menstruatie is dit gebleven en het lijkt alleen maar meer te worden. Wat kan de oorzaak zijn van deze pijnlijke tepels? Ik heb dit nog nooit gehad na mijn menstruatie. Wel had ik biij mijn 1e zwangerschap ook last van pijnlijke tepels (en dit werd met de week erger). Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg. Groetjes Patricia
HOi patricia, Je cyclus heeft soms even de tijd nodig om te herstellen na het stoppen van de anticonceptie. Het kan zelfs een jaar duren voordat de cyclus weer is zoals vanouds. Maar misschien, omdat de pijnlijke tepels in je vorige zwangreschap voorkwam, ben je wel zwanger!! Wacht een weekje en doe dan een test! Imke
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb gisteren een test gedaan maar die was negatief (deze had ik overigens niet met ochtendurine gedaan). Ik blijf het wel raar vinden dat ik de periode voor mijn laatste menstruatie (vorige week) geen pijnlijke tepels had en nu dan wel. Als ik over een week nog moe en pijnlijke tepels heb, dan zal ik eens testen met ochtendurine. Groetjes Patricia