hikken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door annetje, 29 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetje

annetje Lid

11 mei 2007
    99
    0
    0
    Mijn zoon heeft heel vaak na het drinken de hik. Dit kan dan soms heel lang doorgaan. Ik hoorde van de verpleegkundige dat even aan de borst leggen kan helpen.
    Hij krijgt soms daarna gewoon opnieuw de hik.

Heeft iemand nog iets anders dat ik kan doen wanneer hij de hik heeft? Ik vind het zo zielig... :cry:

En hoe kan het eigenlijk dat hij zo vaak de hik heeft? Zou hij te snel/gulzig drinken? Hij spuugt n.l. ook af en toe.

Groetjes Annetje

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

bijna elke baby heeft dat. Dano had dat ook heel erg. ik legde hem inderdaad even aan de borst. het kan zijn gulzig drinken, lucht meeslikken. Misschien moet je eens kijken of hij geen lucht meehapt met de borst.

maar Dano had zo ongeveer 5 a 6 keer per dag de hik hoor. en nu nooit meer

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Marijn had de eerste paar weken ook steeds de hik na een voeding. Nu is dat over. Het lijkt er wel bij te horen of zo. Meer dan even weer aanleggen kan je niet doen dacht ik zo. Sterkte ermee.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier geven we FV, maar C had in het begin ook vaak de hik. Eigenlijk in mijn buik ook al regelmatig.. Sommige kindjes hebben dat nou eenmaal. Inmiddels is het al bijna over, nog 1 keer per week ofzo..

Nog wat drinken helpt vaak wel (net zoals bij volwassenen). Maar ik heb C nog nooit horen huilen van de hik, en wel tussendoor lachen, dus ze zullen er wel weinig last van hebben..

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi,

Babietjes schijnen ook te hikken om de ademhalingsspieren te trainen (hoorde ik van de wijkverpleegkundige), het hoeft dus niet te betekenen dat ze te gulzig drinken. Als ze nog in je buik zitten hebben ze immers ook vaak de hik.
    Mijn kindje is nu bijna 4 weken en ik merk nu wel dat het minder wordt met het hikken.

Groetjes Rosa

6. Niet meer actief

Mijn meisje heeft ook elke dag de hik, maar niet specifiek na de voeding ofzo, kan op elk tijdstip van de dag zijn. Ik heb niet t idee dat ze er zelf veel last van heeft, maar vind t inderdaad ook wel 'zielig'.

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Eva ook, hik houdt ruim een half uur aan. Ze heeft er geen last van hoor.
    Maar de afgelopen dagen geen hik meer gehad.

Deel Deze Pagina