Hallo, over zo'n 3 weken moet ik weer gaan werken. Op mijn werk wil ik niet kolven, het is niet praktisch en ik zie dat zelf echt niet zitten. Daarom heb ik nu al een hele voorraad aangelegd om straks te gaan gebruiken. Wil wel zo lang mogelijk blijven geven. Nu wil ik mijn dochter in de ochtend tussen 6 en half 7 zelf gaan voeden. Daarna wil ik (ff uitgaande van 6 uur) de voeding van 10 uur en de voeding van 14 uur met al eerder gekolfde melk gaan geven maar zelf dan niet kolven. Daarna de avond en evt nachtvoedingen wil ik weer gewoon zelf doen, dus dat zou zijn 18, 22 en evt nog een nachtvoeding (nu nog tussen 3 en 4 uur in de nacht) Overdag komt ze nu vrij standaard om de 4 uur. Welke voeding kan ik dan het beste als eerste laten vallen, die van 10 of die van 14 uur? Daarnaast heb ik de vraag of ik tussen de andere voedingen wel nog gewoon extra kan kolven? Dat zou betekenen dat ik rond 16.30 uur weer kan kolven als ik uit het werk ben, dan 18 a 18.30 weer zelf voeden en dan ong 2 uur later nog een keer kolven. Alvast bedankt voor het antwoord.
HAllo, Spannend vooruitzicht he om straks weer aan het werk te gaan. Je geeft een helder verhaal. Kies als eerste de voeding die het minst oplevert om te laten vallen. Voor ieder tijdstip is iets te zeggen. Als je begint met de voeding van 14.00 uur laten vervallen kan je dat doen omdat je dan al goed " leeg" bent na de nacht en ochtend. Als je daar geen last meer van hebt dan kan je die van 10.00 uur laten vallen. Normaal gesproken houden we liever een BV voor en na het afgebouwde moment in stand maar dat is nu dan even anders. HOudt vooral je lijf goed in de gaten, bij stuwing of harde plekken desnoods toch even de spanning eraf kolven. Je kan gewoon blijven kolven op de momenten waarop je dat gewend was. Hoop dat je wat met dit antwoord kunt. Succes, ook straks met werken Ilse
Dank je wel voor het antwoord. Ga denk ik eerst de voeding van 14 u laten vallen en dan de andere en hopen dat dat zo gaat lukken. Kan ik in ieder geval proberen om zo lang mogelijk nog door te gaan.
OK, succes! En houdt je lijf in de gaten. Een beetjes stuwing is goed als seintje dat de productie op dat moment moet stoppen maar teveel spanning kan een borstontsteking veroorzaken. Even zoeken naar hoever je kunt gaan dus. Let op en neem desnoods een ibuporfen. Ilse